Nezvládám ani první třídu na základce

7. února 2014 v 19:15 | Edith Holá a Kuba |  Pohledy z mateřské dovolené, dnes už jen z mateřství

Už jsem si zvykla, že mi synové pomáhají s dotykovým mobilem a tabletem. To beru jako srandu, protože mám ještě v živé paměti, že i rodiče často novým technologiím nerozuměli nebo nechtěli rozumět. Dávno existoval cédé přehrávač a máma doma stále pouštěla magnetofon s páskou. Zatím jsem si však nezvykla, že nerozumím domácím úkolům už v první třídě.


Nejprve v učebnici hledám úkol a co vlastně právě probírají. Naprosto nechápu, že se nejede po kapitolách, takže jsem stejně odkázaná na syna, až mi řekne, které písmenko ve slabikáři se právě učí. Naštěstí si pamatuje i úkoly, i když si je nezatrhne. Když tedy nalistujeme všechny příslušné stránky v matice a slabikáři a popřípadě různé úkoly na okopírovaných papírech, tak se na ně vrhneme. Já s chutí, syn s mantrou na rtech typu: "Nesnáším úkoly" nebo jeho oblíbenou první slokou školní hymny:
My jsme žáci první dé (sem se dosazují i jiné třídy),
bereme však na sebe
podobu výbuchu,
škola letí do vzduchu.
(Tato písnička má ještě asi pět dost šílených slok.)

Málokdy je v matice u úkolu napsané, co mají udělat. Prostě jen číslo úkolu a pod tím třeba fotka kostičky z domina. Pod kostičkou čtyři linky.
"Bože, proč tam jsou čtyři?" komentuji to nahlas.
"Protože tam vypočítáš čtyři příklady." A bravurně je vyšvihne.
Ke konci stránky už se ani neptám. Jen příležitostně upozorňuji na škrabopis, zpomalení, trpělivost,...
Na závěr jsou kostičky, u kterých vidím, že se asi má překreslit do čtverečků stříška (trojúhelník) a větší čtverec pod stříškou.
"To máš ten domeček překreslit jednou nebo vícekrát?"
"Mááámi!!! To je raketa!"
Večer v koupelně už se ani nedivím, když syn si pod vousy rapuje:

Nerozumíš mým pocitům,
poradím si vlastně se vším sám.

"Kubo, to je nějaká nová písnička? Kdo ji zpívá?"
"Ne, to jsem složil sám, nejsem kopírka."

Jakou písničku si mám složit já? Napadá mě jenom: …a bude hůř.
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Em Zet Em Zet | Web | 7. února 2014 v 19:28 | Reagovat

Tvůj syn je asi geniální. :-D

2 Otavínka Otavínka | Web | 7. února 2014 v 20:39 | Reagovat

Milá Edith, neber to tak dramaticky a buď šťastná, že je to jak to je. Máš bezva děti a všechno jde dál, jen my zůstáváme jakoby na místě.Pěkný víkend. :-)

3 fendsterovci fendsterovci | E-mail | Web | 7. února 2014 v 21:24 | Reagovat

Super blog :)

4 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 8. února 2014 v 13:35 | Reagovat

Úsměvný článek, ale takový je dnešní svět.

5 Čerf Čerf | E-mail | Web | 9. února 2014 v 1:40 | Reagovat

Když to zvládá po svém, máš jako doučující volno. Však neboj, tvého vkladu bude ještě třeba :-).

6 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 10. února 2014 v 8:03 | Reagovat

Nic si z toho nerob. Matiku som mal uplne inu a tej "ich" (mnoziny) nerozumiem v tom detskom stadiu uz vobec! Podobne zle som dopado s hlavnymi mestami a statmi, hlavne v Afrike a Tichomori - kde tam existovali take hluposti, akymi sa to tam mnozi dnes?!? Ale ja to uz nepotrebujem, na rozdiel od dorastencov. ;-)

7 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. února 2014 v 14:01 | Reagovat

No co, tak se něco přiučíte. Klidně Kubu nechte, ať vám to vysvětlí, tím se to zopakuje a vy ,,budete v obraze". Vezmete to opačně, no a co? ;-)  :-D

8 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 4. března 2014 v 6:57 | Reagovat

Nejak mlcis. Alebo ma iny, novy blog?

9 edithhola edithhola | E-mail | 4. března 2014 v 9:01 | Reagovat

Mám pocit,že chodilo málo lidí a že na to mám čím dál méně času. Nevím, co psát, aby chodilo více lidí...
Na iDnesu mám o článek víc:-) http://hola.blog.idnes.cz/

10 Lúthien Lúthien | Web | 6. března 2014 v 18:21 | Reagovat

Já jsem tu písničku o žácích první bé znala trochu jinak, to je sranda, jak si to každá generace přizpůsobuje podle svého :D
Je super, že máš tak chytrého syna, aspoň se tolik nenadřeš, když to zvládá sám :D Já mám strach, že dělat s dětmi úkoly pro mě bude jednou utrpení, protože neumím pořádně ani malou násobilku xD

11 Amia Amia | Web | 12. března 2014 v 22:08 | Reagovat

Jo, nedávno na mě taky nějaká holčička ze čtvrté vybalila úkol z češtiny. Nejdéle mi trvalo uvědomit si, co mají dělat :D

12 Johanes Johanes | E-mail | 5. dubna 2014 v 11:46 | Reagovat

...já též rozumím jen jedné množině...moji rodině.Jinak ničemu a netrápím se tím... :-)

13 Kittanya Kittanya | Web | 12. dubna 2014 v 22:22 | Reagovat

No, ani sa nedivím. Ono to není jen o tom, nerozumět zadání v první třídě. Kdysi se prostě učilo jinak.  Učitelé měli lepší techniky, více autority, uměli to podat i způsoby, které vyžadovali různí žáci.

Docela mě fascinuje, jak si musí žáci do školy nosit archy papíru do tiskárny, když nám stačila tabule a zadání si opsat. A stíhali jsme to během pár minut, protože jsme v hodině stihli i opakování a novou látku.

Docela mě fascinuje, jak se chrastí peníze na dataprojektory a dotykové tabule, když si předtím vystačili žáci s papírem, tabulí a křídou, nebo jen samotným učitelem. Proč se vyhazují peníze na "školní tablety", když by se daly uplatnit jinak a lepším způsobem?

14 punerank punerank | E-mail | Web | 1. května 2014 v 20:42 | Reagovat

Jooooooo tohle jsem opomněla, ale potěšila jsem se článečkem i příhodama:) Kubík je šikula! Myslím, že hodně mamek,:) maminek, to má podobně:) Jsou mimo z nových školních metod i hudebních stylů:) Nemáš ten rap nahranej?:)))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama