Změna je vždycky k horšímu

26. ledna 2013 v 16:22 | Edith Holá |  Téma týdne
Změna je vždycky k horšímu. Věta z jedné slavné knihy. Často mi ji říkávala moje bývalá kolegyně. Nikdy jsem s tou větou nesouhlasila. Dnes s ní souhlasím. Jeden knedlajs se stane naším prezidentem. Pro mě to bude ale jen knedlajs. Všichni, co ho volili, chtěli toho svého lidového prezidenta. Je jeden z nás, on nám rozumí, znělo od jeho voličů. Na pět let máme tedy změnu nejvyšší persony. Post, který má přinášet noblesu, naději, morální principy,... To by člověk zaplakal. Ale slzy jsou vzácné, nechám si je pro jiné lidi a pro sebe.

Myslím, že Češi vedou v rakovině střev. Myslím, že také mají prvenství v alkoholismu. Změna tedy bude jen v té osobě. Zeman za Klause. Nic víc, nic míň.

Styděla jsem se za Klause, ale když nebyl arogantní, když moc nemluvil, tak vypadal aspoň elegantně. Nevím, co si knedlíci myslí, že pro ně Zeman chystá ze lepší zítřky. Žádné. Určitě ani to pivo nezlevní, junior a tlačenka bude také jistě za stejný peníz. A že by třeba doporučil pojišťovnám, aby hradila terapii 55 až 56 procentům, to asi sotva. Na terapii většinou skuteční blázni nedorazí. Jen jejich oběti.


 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Radka Radka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 16:38 | Reagovat

Přesně jsi to vystihla. Doufala jsem, že lidé neskočí na populistické kecy, ale stalo se. Máme takového prezidenta, jakoho si zasloužíme :-(

2 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 16:43 | Reagovat

[1]: Asi 56 procent si ho zaslouží! A ti, co k volbám nešli:-(

3 Já | 26. ledna 2013 v 16:53 | Reagovat

Další stádová ovce, co bojuje za Kárla von jde mi jen o mě, ale umím to zamaskovat a český osud je mi taky u prdele...

4 Lady Diabolus Aki Mortem Lady Diabolus Aki Mortem | Web | 26. ledna 2013 v 16:54 | Reagovat

Jak říkají moji rodiče: Lidé s IQ se sto a méně by neměli dostávat volební lístek.
Docela se děsím, co přijde po Zemanovi. Ale to už mi vlastně může být jedno, protože tu už snad nebudu...

5 Taya Atsu Taya Atsu | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:02 | Reagovat

Amen. Z prvního obrázku si udělám placku. Možná tričko. Nebo vlajku a vyvěsím si ji z okna. Mně je z toho zle :-x

6 Kerria Kerria | Web | 26. ledna 2013 v 17:10 | Reagovat

Edith, pro mě byli oba kandidáti srovnatelní. Je mi úplně jedno, koho z nich si národ vybral.
Vzhledem k tomu, že jsem četla tvé předchozí články k volbám, tak mě tento poněkud překvapil. Urážet polovinu národa... :-? I když jsem si všimla, že občas na něco reaguješ v podobném duchu. To chceš, aby ti tu fanoušci Zemana opláceli ve stejném duchu?

7 Strange Strange | Web | 26. ledna 2013 v 17:14 | Reagovat

Jediné štěstí je, že na naší střední už dávno obrazy hlavy státu nevedou...doufám, že teď nezačnou.

8 Marty Marty | Web | 26. ledna 2013 v 17:15 | Reagovat

Já bych to neviděla tak černě...ano, noblesní není ani náhodou a kecá hovadiny, ale ví proč! Říká to, co lidé chtějí slyšet, kloní se k většinovému lidovému názoru. Nepřináší nic nového, jen zastupuje, ačkoli dost neotesaně. Ale vypadáto, že ten chlap ví, co dělá. A upřímně řečeno, kdybych mohla, volila bych Karla, ale myslím, že ani Zeman, nebude příliš hrozný...

9 Dubious cat Dubious cat | 26. ledna 2013 v 17:16 | Reagovat

[3]:Stádové ovce jsou ti, kdo zvolili tu tříbradou houbu za prezidenta, ti, co skočili na jeho populistický kecy a pomluvy..

10 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:20 | Reagovat

[4]: Mám něco kolem sto třiceti a Zemana jsem stejně volila. A věř, že jsem se nad tím fakt nejdřív zamyslela...

Edith, pokud jde o to stydění se, za Klause se stydím mnohem víc. Já na zevnějšek nekoukám, takže vnější reprezentativnost je mi kdesi. V ohledu studu by byl lepší volba každej z těch dvou, protože všechno lepší než sebestřednej zloděj propisek...

11 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:23 | Reagovat

[9]: On byl nějaký výběr? Ten druhý tu noblesu má taky jen někdy a rozhodně se Zeman ve funcki prezidenta nebude hůře vyjímat, uvidíte. Není to hloupý člověk. Jen se divím, že u vás je polovina národa- tedy jen zase těch, co šli volit stádo. Možná toho zažili víc než vy obě dohromady- myslím s Edith.

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:23 | Reagovat

pardon funkci- překlep, abych nebyla  za negramotu.

13 Alisa Alisa | Web | 26. ledna 2013 v 17:24 | Reagovat

[4]: Zraciam nad debilitou tvojich rodičov

Mne by to bolo aj jedno, keby z toho muž dnes po prebudení nemal srdcový záchvat.  Čo už, ja to napríklad nepochopím, tak ako som nechápala, prečo Slováci furt volili Slotu. Ale do Žiliny priviedol KIU, tak zase nebuďme sprostí, každý má aj "dobré" zábesky.. treba dúfať.

14 signoraa signoraa | Web | 26. ledna 2013 v 17:33 | Reagovat

Edith, svými slovy jsi vyjádřila to, co cítím. Místo noblesy a slušného vystupování tu bude reprezentace, jako ve IV. cenové skupině.
Je mi hodně smutno.

15 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:40 | Reagovat

Jak sleduji facebook, tak voličům Zemana je nakonec jedno, že vyhrál. Neoslavují. Prý není co. Tak to jim děkuji. MF Dnes už byla vykázána na tiskovce a uražena. Takže staré časy zase zpět. Nejen staré, ale i přátelé z řad StB. Hnusný inzerát proti knížeti zaplatil bývalý estébák, Šlouf bude Zemanovi radit... To chtěla ta víc jak poloviny národa, co ho volila. Pak se tedy ani netajím tím, že se za ni stydím.

16 Mike Mike | Web | 26. ledna 2013 v 17:43 | Reagovat

.....ach jo. Špatné je to. A to dost. Možná že se stane zázrak a budem na něj hrdí (pravděpodobnost je prakticky nulová, ale přesto....), ale na poštovních známkách se stejně dobře vyjímat nebude.

17 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:44 | Reagovat

[6]: Když jsi četla mé dva články, tak víš, že kníže nebyl moje volba. Přesto to pořád je člověk, který má můj respekt.
Nikdy nepochopím, že člověk, který nešel volit nedokázal dát přednost volbě knížete aspoň pro to, že nechlastá, neobklopuje se estébáky, nevznáší urážky, nepoužívá vědomé lži, nejde po nejspodnějších pudech,...

18 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:52 | Reagovat

Na facu tohle napsala spisovatelka Kateřina Tučková. Podepisuji její věty: Sice jsem nikdy nepatřila k hrstce horních, ale tímto se odhlasuji z "dolních deseti milionu", necht "pan davu" nevyhlasuje, ze bude "našim" prezidentem... Nějak přehlédl ty 2,2 milionu prokarlovcu... Ja snad zůstanu v Chiang Mai či co, je tu teplo, levne, temat k sepisování fůra, a není tu Šlouf...

19 Radka Radka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 17:57 | Reagovat

[2]: já u voleb byla a taky si to nezasloužím :-(
Milé jsou vzkazy na fb pro knížete: pro nás jste vítězem Vy!

20 Adelaine Adelaine | Web | 26. ledna 2013 v 18:00 | Reagovat

No já nevím, ale radši jeho než Karla, který je u iluminátů. Proberte se, to by bylo mnohem horší.

21 WildChild WildChild | Web | 26. ledna 2013 v 18:04 | Reagovat

Nepochopím, jak se tohle vůbec mohlo dopustit. Ráno když jsem se probudila s křečema v břiše, mi bylo jasný, že to nevěstí nic dobrého. A i přesto, že slzami se nemá plýtvat, já jich pár uronila po tomhle katastrofálním zjištění...

22 Terýsek Terýsek | Web | 26. ledna 2013 v 18:04 | Reagovat

Já fandila Karlovi. Nemám z toho radost, ale holt je to svobodná volba, doufejme, že to za pět let bude lepší :-(

23 mengano mengano | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 18:05 | Reagovat

Zeman je víceméně Klausův klon. Proto ho Klaus podpořil. Zemana jsem nevolila a mrzí mě, že arogance a sprostota zvítězila nad určitou slušností.
Už  první Zemanova tiskovka po zvolení ukázala, jaký je to nafoukaný a sebestředný mameluk. ;-)

24 WildChild WildChild | Web | 26. ledna 2013 v 18:08 | Reagovat

[20]: Tohle tvrzení bych ráda vysvětlila, podobá se totiž Zemanovým neopodstatněným, urážlivým lžím..

25 Elizabeth Elizabeth | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 18:08 | Reagovat

Je to hrozný, nechápu, jak mohly volby takhle skončit! Je mi z toho špatně... Poprvé v životě se doopravdy pořádně stydím, že jsem češka :-(

26 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 26. ledna 2013 v 18:08 | Reagovat

[11]:
Pan Zeman není hloupý člověk, sehrál to divadlo nádherně.
Paradox je, že ho zvolili lidé, kterými pohrdá.

27 Kerria Kerria | Web | 26. ledna 2013 v 18:15 | Reagovat

[17]: Já spíš nepochpím, že když volíš jistou noblesu, tak proč se teď snižuješ na úroveň hulváta a urážíš lidi, kteří volili jinak?

28 Nikki Nikki | 26. ledna 2013 v 18:20 | Reagovat

Edith, myslíš si, že když jsi vydala knížku, tak máš patent na rozum? Po přečtení tvého článku a komentářů z tebe takový pocit mám. A proč hned urážíš ty, kteří volili Miloše Zemana? Uráží snad někdo tebe, že jsi volila Karla Schwarzenberga? Trocha slušnosti by ti rozhodně neškodila.
Možná by ses nad svým článkem mohla znovu zamyslet, protože ať chceš nebo ne, hodně o tobě vypovídá...

29 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 18:46 | Reagovat

Já se spíš divím tomu nadpisu: Každá změna je k horšímu- takže snad rok 1989 byl také změna k horšímu, nějak se to zvrtává. Neznáte osobně ani jednoho, hned je jeden ožrala, druhý gentlemann. Oni nejsou svatí, jsou to jen lidé a  způsob života měl každý jiný. Také ve funkci se každý může chovat jiának než dosud. Bude mít odpovědnost. Pořád jen ten Šlouf, byla horší jména kolem jiných funkcionářů. Podle mne volba prezidenta neznamená nějaké závratné  změny. Už jen to rčení : vrána vráně oči nevyklove,  může také fungovat, ne? Ani ta žena pana Karla není a nebyla svatá, znáte ji z tisku nebo osobně? Já ne, proto neodsuzuji žádnou z nich.

30 Janinka Janinka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:07 | Reagovat

Teď nebudu vůbec rozebírat výsledky voleb - jak kdysi napsala Kerria, ono je skoro jedno, kdo tam sedí, stejně by posloužila cvičená opice - nebo tak nějak to bylo. Spíše jsem velmi zklamaná - tvým článkem, odkazy a komentáře na FB. Zrovna u tebe bych si nikdy nemyslela, že takovou špínu, urážky a žumpu přes pusu, nebo spíše přes klávesnici, nevypustíš :-?.

31 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:27 | Reagovat

[27]: Urážím je tím, že je posílám na terapii? Nebo tím, že o nich píšu, že mají rádi tlačenku, junior a pivo? Že se za ně stydím, není přeci urážka, ale vyjádřený pocit.

32 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:30 | Reagovat

[28]: Nikki, proč sem pleteš moji knížku? Takhle bych to napsala, i kdybych ji nevydala? Každý bloger píše za sebe a ne za to, jestli vydal knihu nebo ne. Nebo se to tady na blogu dělí? Občas mi to tak bohužel připadá. Vydala jsem knihu, tak si nemohu napsat na svůj blog, co cítím, co si myslím? :-( Nevím, jestli to tedy vypovídá něco o mě nebo spíše o jakémsi dělení blogerů...

33 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:33 | Reagovat

[30]: Není to jedno. A dost mě mrzí, že si to tak myslíš Ty i tedy zřejmě Kerria. Tak to tam mohl dál být Husák, potom po jeho smrti nějaký nástupce..., když je vám to jedno. Mně ne.

34 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:36 | Reagovat

[26]: Je velice inteligentní. Ale domnívám se, že svou inteligenci používá pro manipulaci lidí, kterými jak píšeš pohrdá. Tak to nevím, jestli jimo pohrdá. Mně připadalo, že je má rád, že s nimi rád vysedává. Potom tedy jsem ještě hodně naivní, když si myslím o něm, že je má rád, ty, co ho volí. Pokud to je tak, jak píšeš, pak je to ještě horší. Potom nějaké moje psaní není vůbec urážlivé, ale ještě hodně naivní.

35 Kerria Kerria | Web | 26. ledna 2013 v 19:38 | Reagovat

Ano, tou terapií ano. To jako každý kdo má na věci jiný názor než ty by měl jít na terapii? "Terapii" jednotného názoru jsme tu měli 40 let. :-D
Kde píšeš, že někdo má rád tlačenku, junior a pivo? Píšeš, že by chtěli tyto věci slevnit. Ovšem styl tvého psaní rozhodně není mírumilovný.
A tvoje označení Zemanových voličů "knedlíci" měla být lichotka?

36 Kerria Kerria | Web | 26. ledna 2013 v 19:42 | Reagovat

[33]: Ano, myslím si to a řekla jsem to na blogu několikrát. V naší zemi je prezident jen "reprezetnativní" figurka, která nemá téměř žádné pravomoce (pokud vím, tak skoro všechno mu musí někdo schválit vč. té nedávné amnestie).

37 Radka Radka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:00 | Reagovat

Donedávna jsem také myslela, že prezident má jen reprezentovat, nemá žádné pravomoci. Ale zkuste si pročíst, na co všechno má právo. Třeba právo veta. Zajímavý nástroj moci!
Hodně s námi cloumají emoce, tohle hodně lidí nečekalo. Zoufalství z nás přímo kape.
Že Edith nazvala voliče Zemana "knedlíky"? Nenazýval on druhé mnohem hůře?
Miloše Zemana hodnotím nyní i podle jeho voličů - mám jich v okolí dost, abych mu nekřivdila. Naopak neznám jediného z voličů Karla Schwanzenberga, který by napadal "Zemanovce" za jejich volbu.

[28]: Myslím, že plést sem knihu je zbytečné a spíš to vypovídá něco o Tobě.

38 Nikki Nikki | 26. ledna 2013 v 20:04 | Reagovat

[28]: Protože mi připomínáš všechny ty rádoby umělce, kteří se den co den v médiích snažili lidi přesvědčit, že volit Karla je ta jediná správná volba.
Ale pochopila jsi to špatně, o tvoji knihu tady nejde. A není tu řeč ani o nějakém rozdělování blogerů. Já jsem se pozastavila nad tvými urážkami lidí, kteří jsou podle tebe zřejmě jen tupé stádo, když volili Miloše. A pivem, juniorem a tlačenkou jsi tomu fakt nasadila korunu. Máš samozřejmě právo napsat svůj názor, ale čekala bych, že ten názor nebude urážlivý a bude trochu duchaplnější. Myslím, že je v republice dost chytrých lidí, kteří nechlastají a kteří rozhodně nečekají od nového prezidenta to, co v článku popisuješ. Ty jsi snad v tuhle změnu doufala?

39 Helena Helena | Web | 26. ledna 2013 v 20:12 | Reagovat

[26]:Paradox je, že ho zvolili lidé, kterými pohrdá.
To je tak krásně napsané. ;-)

[37]: Prezident volený přímou volbou má víc pravomocí,možná o to voličům šlo,však vyčkejme času. 8-O

40 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:23 | Reagovat

[37]: Knedlíci je výraz, který se často používá o Češích už mnoho let. Vystihuje to mentalitu asi velmi dobře. Používají to pro nás i cizinci.

41 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:27 | Reagovat

[38]: Čekala jsem změnu. Doufala jsem v ní hrozně moc si ji přála. Nechci už politickou amediální kulturu takovou jaká je. Arogantní, urážlivá. Zeman s ní okamžitě začal. Nechtěla jsem už "blbou náladu." Už před Klausem jsem chtěla Jana Sokola. Proto jsem dala v referendu jasné ano přímé volbě, protože jsem doufala, že tento národ chce chytrého a kultivovaného reprezentanta. Ne putinovský typ, jak už se o Zemanovi začíná psát.

42 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:34 | Reagovat

[37]: Není to figurka. Nemusí změnu zákona podepsat, novely atd. Je nejvíce vidět a zrovna Češi docela dají na to, co si prezident myslí, jak se vyjadřuje. Jsme národem, co svého prezidenta i často adoroval. I ti, kteří volili Zemana, se nakonec mu budou po hospodách smát a nadávat na něj. Kultura této země se nikam neposune. Myslím kulturu ducha.  Volilo ho o půl milionu lidí víc. Dva miliony a dvě stě tisíc si ho nepřálo.

43 Taychi Taychi | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:35 | Reagovat

A neměli by dospělí být ti rozumní, kteří půjdou příkladem naší generaci, aby naše generace mohla vychovat generaci ještě lepší? Edith, je mi smutno z lidí. Z každého, kdo se nedokáže přes to přenést, kdo nechápe, že každý má své hodnoty a že se hádají jako pětileté děti o tom, čí maminka je krásnější. Je mi smutno, teskno. Nechci být dospělá, pokud být dospělým znamená chovat se jako stádo prasátek, která se perou o jednu kaluž bahna, ačkoliv těch kaluží je v okolí pro každého stejně a ke všemu jsou stejné.

44 Nikki Nikki | 26. ledna 2013 v 20:55 | Reagovat

[41]: Milá Edith, znáš to rčení „Jeden o voze a druhý o koze“? Zrovna tak mi teď naše debata připadá. Takže ještě jednou... mně je jedno, koho jsi volila a zrovna tak jsem nechtěla diskutovat o morálním profilu obou kandidátů. Psala jsem jen a pouze o tvých urážlivých výrocích na adresu voličů Miloše Zemana, které se mi nelíbí a s kterými nesouhlasím.
A pokud píšeš, že už nechceš blbou náladu, tak příště zkus trochu lépe vážit svá slova. Toť vše.

45 Harrogath Harrogath | Web | 26. ledna 2013 v 22:10 | Reagovat

Každý tady máme názor na lidi, kteří volili toho a ne tam toho. Ale co na plat, když už je volba za námi? Já se musím přiznat, že ani jeden z postupujících kandidátů mi nikdy neseděl, ale co zmohu? A taky, promiň, ale přijde mi, že urážet někoho, kdo volil Zemana, proč? Proč proboha? :-) Doma jsme volili Zemana a jestli sousedi volili Karla, tak jim mám jít na dveře nějaký plakát, že mají IQ tykve? :-D Ne to ne. :-)

46 Lenka Lenka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 23:46 | Reagovat

Je to smutné, ale pokud si více jak 25% národa myslí, že on je změna k lepšímu, tak to nevím, kam to lidstvo dotáhne.

Možná by místo 'Pravda vítězí' mělo teď být na standartě 'Lži, arogance, sprostota a egoismus vítězí' !!!

47 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 0:23 | Reagovat

Já osobně vyčkávám, co bude a hodnotit budu až zpětně. Nakecalo už se toho dost a zbytečně. :-)

Když už Nikky nakousla ty knížky, teď napíšu něco, co se ti asi nebude líbit...

Kolik kupců a potenciálních kupců, čtenářů a potenciálních čtenářů tvé knihy asi volilo Miloše Zemana?
Kolik z nich chodí na tvůj blog?

Jsou pro tebe jako "zákazníci" nepohodlní jenom proto, že mají jiné politické smýšlení? Jiný názor?

Nechtělo by to trochu nadhledu? :-)

48 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 0:30 | Reagovat

[47]: Amen! Edith tímhle článkem prokazuje stejnou úctu k člověku, jako pan Zeman.

49 Aňa Aňa | Web | 27. ledna 2013 v 1:56 | Reagovat

Nemůžu víc souhlasit. Z výsledku voleb jsem velmi smutná. Promrhali jsme šanci dostat na Hrad opravdovou osobnost a autoritu, místo toho tam nadpoloviční většina poslala "sobě rovného" hulváta. Copak závist a česká rádoby hrdost (která zmizí vždy, když nám někdo větší pohrozí) patří i do prezidentských voleb? To je ještě smutnější.

50 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 3:53 | Reagovat

[13]:Mila Alisa, volit by skutocne nemusel kazdy. Tebe by malo byt z historie Slovenska zname, co je "oldomas" a ako sa volievalo na Slovensku. Ale skutocne pochybujem, ci "Slota priviedol KIA do Ziliny." Ak sa na tom vobec podielal, tak len vo forme provizie, ked to mam slusne napisat. (Je sikovny, nie?)

Prve ludove hlasovanie som zazil v Zürichu, ked islo o to, ci postavit metro, ci radsej investovat do zelenicnej siete. Zastanci metra to prehrali. Nadaval som vtedy ako spacek, ze ako moze niekto z "ludu" o tom rozhodovat, ked nema na to odobornu kvalifikaciu. Ako sa mali rozodnut ti prosti ludia, ktori mozno ani nevedia, co metro je? Preco to nenechali na odbornikov? To len ako priklad k Tvojemu nazoru na IQ volicov.(Odpoved je mi az dnes, po rokoh, jasna: Islo o peniaze a o nic ine. A tam sa stado skutocne necha viest "alfa-ovcou", casto aj do zahuby.) :-(

51 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 4:11 | Reagovat

[29]: Ruzenka, nediv sa! Skutocne je KAZDA zmena len krok k horsiemu. Vynimajuc jediny viditelny pokrok: Technika novych aut! Ale aj to je paradox: Nehody ani tak nekoncia, napriek tej elektronike, ktorymi su tie auta prespikovane, a pod. ;-)

Ver mi, zazil so tych zmien dost, asi viac, nez ti dvaja pani, ktorych si vyssie spominala. (1989 nie je prave moc stastny priklad, aj ovce nosia zvonce!) :-(

52 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 4:18 | Reagovat

Edith, nenechaj sa pliest. Dobre si napisala to na plnu hubu a dala formu tomu, co prave citis.

53 Eva Eva | 27. ledna 2013 v 9:50 | Reagovat

Knížete bych si neidealizovala. Proč celou dobu ve vládě kryje Kalouskovi kšefty?

Proč nevyslyšel svého zaměstnance (na ministerstvu zahraničí), který mu nahlásil korupci a raději přihlížel tomu, jak ho vyhodili z úřadu?

Proč o tomle neinformují média a proč LN, Hospodářky a MF Dnes dělají kampaň knížeti a to fest?

Oba kanditáti jsou pro mě dost srovnatelní, tedy za prezidenta nechci ani jednoho z nich. A tak jsem volit nebyla - a to snad podruhé od listopadu. A myslím, že i v tom je svoboda, přece nemohu dát hlas někomu, kdo se mi vnitřně protiví.

54 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 10:39 | Reagovat

[43]: a [44]: Trochu mám ale obavy, že je rozdíl, když se třeba maminky hádají, čí miminko je lepší atd. Pojmenovávat nekvality, lži, demagogii a manipulaci dospělého člověka je téměř povinností. Možná, že kdybych opsala z některých novin co, všechno za lži vypustil jen za 14 dní Zeman, byly byste spokojené?

55 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 10:47 | Reagovat

Stojím si zatím, že můj článek sice byl ironickým jazykem (ironie není až tak v pořádku, vzniká vždy z pocitů buď smutku nebo hněvu mnohdy obojího v jednom hrnci), ale nebyl urážlivým. Tak to cítím. Takhle smýšlím. Ztratila jsem smysl politiky už za Klause. Průzkumy vykazují, že je tomu tak u většiny z nás. Téměř tři miliony lidí zvolilo tak, že ztráta smyslu pokračuje. Hulvátskost v politice bude dál. Už to i začalo, jak jsem včera zjistila. Dalších pět let budeme číst bonmoty, které nejsou ničím jiným než denní ironií vůči tomu, co se Zemanovi nebude líbit. Jeho výroky o tom, s kým nebude mluvit, koho nebude navštěvovat, mě berou dech. A to je pouze začátek. Jsem z toho smutná. Včera to byla ironie z přemíry žalu a hněvu. Odcházím zase do svého světa, který nám vybojoval jediný prezident za mého života, který mi dával smysl, který mě inspiroval a chtěla jsem být lepším člověkem. Tohle mě nenabízel ani Klaus a Zeman otevírá jen žumpu, před kterou se člověk musí hodně chránit. Ochrana vyžaduje velkou dávku energie a tu já nechci investovat. Takže o politice tímto na dalších pět let mlčím, nesleduji, přepínám.

56 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 10:53 | Reagovat

[47]: Terezo, já nejsem takhle prvoplánovaně komerční. To mě téměř vyšokovalo, když jsem si přečetla Tvůj komentář. Ty takhle uvažuješ? Dopředu promýšlíš své psaní tak, aby ho četli všichni. Takhle máš zvolenou cílovou skupin jako autorka? U společenského románu bych to snad ještě chápala. U Viewegha a tak... Jsem v šoku.

57 Kerria Kerria | Web | 27. ledna 2013 v 13:05 | Reagovat

[55]: Nazvat polovinu národa "knedlíky" nebo "blázny a poslat je na terapii" je podle tebe ironie bez urážek a zcela v pořádku?
Proč potom nejsou v pořádku ironické články Malkiela nebo Davida k tématu PR?

Není náhodou ten tvůj přístup "jávímvšechnonejlíp" za většinou tvých problémů?

58 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 13:25 | Reagovat

[56]: Myslím, že jsi mě špatné pochopila. Já smýšlím tak, že bych si nedovolila urazit polovinu svých čtenářů tím, že bych je nazvala knedlíky, za které se stydím jenom proto, že volili v demokratické zemi někoho jiného než já. Tím jsi mě zase šokovala ty.

Lidi jsou citliví a vztahovační.

Převedu ti to na příklad, který by se mohl stát u mě, vzhledem k tomu, o čem bloguji a kdo ke mně chodí:

Nemám ráda román Stmívání a myslím si o něm své. Ano, můžu na svůj blog napsat:

Stydím se za všechny čtenářky Stmívání a myslím si, že dívka, která čte Stmívání a líbí se jí to, je prostá single česká buchta, která by potřebovala normálního chlapa.

Tohle jsi v tomto případě více méně napsala ty. Výraz buchta-knedlík mi přijde na stejné úrovni.

Ale prostě to neudělám. Přijde mi daleko  inteligentnější napsat:

Stmívání není mým šálkem čaje, protože...

Tím prostě vyjadřuji svůj názor a můžu se tak vyvarovat toho, že na můj komentář narazí někdo, komu se Stmívání líbí a není to buchta. Příspěvkem číslo jedna bych naprosto ZBYTEČNĚ nadělala zlou krev a přišla o lidi, se kterými bych si třeba jinak rozuměla, jenom prostě mají v některých ohledech jiný vkus.

Zároveň je v tom daleko víc. Snažím se pochopit i druhou stranu a najít si k ní cestu. Svět není černobílý.

Když něco píšu, tak přemýšlím nad tím, jak to asi budou vnímat ostatní. Má cílovka by to měla chápat a své názory bych měla podat tak, aby se nad ním měla možnost zamyslet, ať už si ti lidi myslí cokoliv.
Pokud ti to přijde komerční smýšlení, tak ano, jsem člověk, který pracuje jako analytik, žádné vznášení se na obláčcích. Možná smýšlím do jisté míry jako obchodník a nevidím na tom nic špatného. Prodat pro mě znamená moci psát pro lidi a to je to, co chci, co miluji, co mě naplňuje.

Edith, já vím, že jsi impulzivní tvor, který se často nechá ovládnout svými pocity a emocemi, víceméně opak toho, co jsem já. Svůj příspěvek jsem nemyslela zle, jenom jsem ti chtěla naznačit, že si možná ve svém vzteku právě střílíš do vlastních řad. Nebylo by to tady na blogu poprvé.

59 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 27. ledna 2013 v 16:16 | Reagovat

[57]:
Takový játrový knedlíček v hovězím vývaru. Jsou i tací, co by tímto oslovením byli potěšeni.

60 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 18:53 | Reagovat

[58]: Dík. Emoční jsem a vždy budu. Nejsem analytik, ani systematik. Oba dvy typy si mohou vzájemně předávat:-)
Pojmenování knedlíci jsem použila pro všechny Čechy ve své knize.

61 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 19:02 | Reagovat

[57]: Články dvou zmíněných blogerů byly přímo s označením Ty. U jednoho z nich tam ani nebyla ironie, ale útok.  A nepramenil ze smutku. Tím ale neříkám, že hněv a smutek ospravedlňuje ironii. Krom toho já se za svůj článek neomlouvám, ani neospravedlňuji. Nevšimla jsem si u sebe žádného "všechnovímnejlíp". Je mi líto, že to tak chápeš. Kerrio, já mám na sebe náhled. O mě se opravdu neboj. Občas mám razantní názor, který někdy pozměním. Na Zemana a lidi, kteří ho volili nezměním.  Třeba Signoraa to řekla dobře, bude tu polika 4. cenové kategorie. Ano, tu nesnáším a do takových hospod nechodím. Mohl klidně můj článek být napsán i tak. O lidech, kteří chodí do 4. cenové a tam nadávají sprostě na kde koho, chlastaj a oni "vědívšenejlíp". Takový článek bych považovala za urážku, sic pravdivou.
Knedlíci je pojmenování, které jsem dokonce použila pro všechny Čechy ve své knize.

62 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 19:06 | Reagovat

[57]: Jo, a věta, "za většinou tvých problémů" je podpásovka. Ale už jsem na blogu zvyklá, že lidé zneužívají to, co vědí z mého příběhu. Jenom mě vždy překvapí, kdo další se k nim přidá, když náhodou jeden z padesáti článků za tři měsíce ode mě se mu nelíbí.

63 Čerf Čerf | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 19:12 | Reagovat

S výsledky voleb osobně nejsem spokojen, o vítězi si dlouhodobě nemyslím nic moc dobrého, ale začínám být zvyklý, že moji kandidáti nevyhrávají. Mohu si o tom myslet cokoli, ale na skutečnosti tím nic nezměním. A zjišťuji, že jsem docela rád, že nemám žádnou konkrétní "cílovku", takže můžu psát celkem svobodně, co si myslím :-).

64 Kerria Kerria | Web | 27. ledna 2013 v 19:25 | Reagovat

[61]: V knize možná, tady jsi ho použila pro voliče Zemana.

Jak vidím, je zbytečné cokoliv říkat. Už jsem to několikrát v komentářích zopakovala, aniž by ses k tomu vyjádřila. Zkusím to tedy vyjádřit jinými slovy:
Podle tebe voliči Miloše Zemana nejsou normální a kdybys měla tu moc, tak je pozavíráš do léčeben, kde by se jim do hlaviček nějak natloukl ten správný politický názor. ;-) Fakt žasnu nad tvým demokratickým smýšlením!

65 Kerria Kerria | Web | 27. ledna 2013 v 19:30 | Reagovat

[62]: To nebylo míněno jako podpásovka, ale jako tip k zamyšlení od jedné tvé virtuální kamarádky "játakyvímvšechnonejlíp". Doufám, že se po tom cítíš úplně stejně "v pohodě" jako ti "knedlíci". :-D

66 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 27. ledna 2013 v 20:53 | Reagovat

[64]:
"Podle tebe voliči Miloše Zemana nejsou normální a kdybys měla tu moc, tak je pozavíráš do léčeben, kde by se jim do hlaviček nějak natloukl ten správný politický názor."

To bohužel nejde, knedlík nacucaný (volebním) gulášem je beznadějně ztracený.

Teď jsme oba posunuli výklad článku úplně někam jinam, než autorka zamýšlela.

67 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 22:41 | Reagovat

[64]: Já jsem nepsala o léčebnách, ale o terapii. A to je velký rozdíl. Domnívám se, že kdyby většina lidi na světě prošla sebezkušenostním výcvikem nebo dobrou terapií, bylo by na světě příjemně nám všem.

68 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 22:43 | Reagovat

[66]: Když jeho voliče slyším ve zprávách, obávám se, že jsou opravdu nacucaní už moc a terapie by nezabrala. Jsou opravdu ztracení.

69 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 22:45 | Reagovat

[63]: Já si také píšu svobodně co si myslím. Čím dál více se učím nebrat si výpady osobně. Roste tím moje sebevědomí.

70 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 29. ledna 2013 v 0:15 | Reagovat

[69]: Edith, já nemám nic proti tomu, že si píšeš, co si myslíš a jak to cítíš. Ale měla by sis uvědomit, že tím na sebe leccos prozrazuješ. Já z toho čtu, že vůbec nejsi tím, kým se cítíš být. Chtěla bys být pravdoláskařkou, intelektuálkou a demokratkou. Ale on ten tvůj vzor Havel měl něco, co tobě tragicky chybí. To něco se jmenuje pokora! Slyšela jsi Havla mluvit někdy o nějaké skupině obyvatel s despektem? Já ne! Dokonce ani voliče komunistů nesnižoval, byť by k tomu býval měl právo. Myslíš, že jsi něco, jako kulturně-intelektuální elita? Ale nejsi, holka zlatá! Víš proč? Protože ti, kteří opravdu něco dokážou, nemají potřebu to ostatním omlacovat o hlavu. Ti, kteří jsou intelektuály, ti nejdřív myslí, a pak teprve napíšou. Nepodléhají emocím, protože vědí, že emoce často zatemní úsudek.
Měl Jsem také radši filozofa Havla a odpouštěl jsem mu docela rád jeho chyby. Plynuly totiž z jeho idealizmu, velkorysosti a lidské dobroty. Určitě byl lepší, než kdy bude Zeman. Jenže toho Zemana tady zvolila poměrně velká část obyvatel. Těch obyvatel, co ti uklízí před barákem chodník, odvážejí popelnice, prodávají potraviny, řídí tramvaje, kterými jezdíš. Kdo a jaké ti dal právo, abys je soudila, posílala na terapie a pohrdala jimi? Zamysli se trošku, než něco napíšeš.

71 Kerria Kerria | Web | 29. ledna 2013 v 10:48 | Reagovat

[67]: Je v tom tak velký rozdíl? Mě v první chvíli, když jsem to četla nenapadly léčebny ale kriminál. Komunisti ho přece užívali jako "terapii" pro lidi s jiným názorem.
Máš právo psát svůj názor, nikdo ti ho nebere, ale dá se to napsat i méně útočně. Pokud ho píšeš tímto způsobem, tak se vždycky někdo ozve.
Uvědomuješ si vůbec, kolik svých čtenářů, přátel a příbuzných jsi mohla urazit? Asi ne. Ty si to totiž nikdy neuvědomuješ! Furt se jen hrabeš ve svých vlastních pocitech a city okolí vč. svých nejbližších tě nezajímají. Ty máš problémy a oni by měli být ti chápaví, tolerantní, empatičtí... Přitom ty sama taková být neumíš a vlastně ani nechceš, protože bys tím potlačovala svoji "temperamentní" osobnost. Proto ta moje poznámka o tvých problémech. A zřejmě na ní něco je, když ji vnímáš jako podpásovku.

PS: A je mi jedno, jestli přestaneš chodit na můj blog. Je to tvoje věc. Ale pokud se ke každému, kdo s tebou v něčem nesouhlasí otočíš zády, tak jednou zůstaneš na světě sama.

72 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 29. ledna 2013 v 18:01 | Reagovat

[70]: Děkuji za fajn nápad. Určitě se nad sebou zamyslím.

73 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 29. ledna 2013 v 18:06 | Reagovat

[71]: Opravdu nechápu, proč bych měla přestat chodit na Tvůj blog. To si fakt myslíš, že jsem se urazila, nebo že se zlobím? Na svém blogu už jsem měla tak ostré komentáře, o mně už napsali někteří i hnusné články... že jsem se naučila, že tohel je virtualita, žádná komunita blízkých blogerů,... Jsem za to ráda, že jsem se naučila nebrat si osobně to, co píšete.

74 Radka Radka | E-mail | Web | 29. ledna 2013 v 23:40 | Reagovat

[70]: Davide, v jednom základním mám problém s Tebou souhlasit - a to s dobráctvím Václava Havla. Četla jsem hodně informací o tom, jak se choval za komunistů, jak přijímal peníze ze zahraničí, které byly na podporu vězněných disidentů a jejich rodin, ale on si s partou přátel za ně užíval a ti potřební nedostali skoro nic. Pozastavoval se nad tím i jeden dárce ze zahraničí, který se ptal, kam šly jeho peníze, když je lidé nedostali, ale on na to nedokázal odpovědět. O mejdanech v jeho bytě se vědělo veřejně.
Když slyším o pokoře v souvislosti s Havlem, dělá se mi vážně zle. A odmítám o něm mluvit hezky pouze proto, že "o mrtvých jen dobře".

75 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 1:27 | Reagovat

[74]: Patřilo k praktikám tehdejší státní bezpečnosti šířit o Havlovi přesně to, co píšeš. Neznám-li zdroje tvých informací, nebudu je hodnotit. Připomínají ale Rudé právo v časech jeho největší slávy. Netvrdím, že Havel byl bezchybný. To ale nejsme nikdo.

76 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 17:27 | Reagovat

[75]:Davide, jen k tomu, to o něm nepsalo Právo, ale disidenti, kteří byli ,,stranou" a nedostali se k penězům - jméno bylo uvedeno, jen je už nevím.   Ono stačilo i to, jak kolikrát reagovala na ty ,,posezení" na chatě jeho žena Olga, moc se jí to nelíbilo. To ale není o povaze jeho spíš jeho kamarádů. Rádi se scházeli, tak se scházeli, no.
Jakpak ale reagoval na všechna ta svinstva, tunely a pod.? Byl nemocný, neměl možnost, druzí to udělali za něj. Takový prezident pak, bohužel, taky není moc platný.
Nechval - já dodávám nehaň- dne před večerem. Myslím, že hospodaření těch nahoře ti ,,knedlíci" asi neovlivní.

77 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 17:30 | Reagovat

Jen na okraj: nejlepší terapie je tvořivá práce, kdo pracuje jakýmkoliv způsobem (ručně i hlavou) nemá čas přemýšlet nad ,,nesmrtelností chrousta", pitvání v pocitech mnohdy člověka deprimuje, nic tím nevyřeší...

78 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 17:32 | Reagovat

[51]: Jen takový dotaz- proč není ta změna v roce 1989 dobrý příklad? Nebyla to změna? Nebo nebyla k dobrému? Spíš takové píchnutí do živého masa, ne? Nevyšlo vše tak, jak jsme si představovali asi...

79 Radka Radka | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 21:01 | Reagovat

[75]: Jak už psala Ruža z Moravy, byla to slova disidentů. Ty články vyšly po jeho smrti, kdy už nebyli schopní čist samou chválu, když věděli své.
Mě nevadí, že jako prezident i člověk měl chyby, každý je máme. Byl to idealista, ale prosím, nepřipisujte mu pokoru, tu já u něj necítím ani náhodou.

80 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. ledna 2013 v 23:58 | Reagovat

[79]: Nejen pokoru, ale moc toho idealismu tam také nebylo, šlo o majetek také, i když to byli spíš lidé okolo něj, kteří měli víc zájem a ,,chudák" opravdu nebyl ani za minulého režimu. Ale nebudu ho už zpětně hodnotit, nemám na to právo, nejsem ale ,,fanda" nikoho natolik, abych neviděla i chyby, nejen klady. ;-)

81 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 31. ledna 2013 v 3:41 | Reagovat

[78 No zmena to bola, ale ked sa zamyslis, ako k nej doslo a ako sa pasie stado oviec, neviem...(Bez blahosklonnej dohody temnych mocnosti v pozadi by to asi nebolo byvalo fungovalo a prinieslo to skutocne trosku, trosku prilis vela, zmätkov, mierne povedane. Jazdit na Seychellen este nie je koniec sveta, len tak trochu...) :-(

82 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 31. ledna 2013 v 3:53 | Reagovat

[81]: Aby som to upresnil: Fakt si to ten nadseny dav asi predstavoval trochu inac. Aspon ja teda. Ale koho z tych, co rozhoduju zaujima dav? Len tych, co ho potrebuju, aby predali hracky-sracky Made in Hongkong a podobne haraburdy, ktorych sa uz nevedeli zbavit.

83 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 31. ledna 2013 v 20:42 | Reagovat

[82]: No právě, toho kladného nebylo zas tak moc. svoboda ano, ale taky si ji vykládá každý, jak se mu hodí. No nic, nevyřešíme to tady, jen se zbytečně rozčilujeme- tedy někteří.

84 Kitty Kitty | E-mail | Web | 3. února 2013 v 16:38 | Reagovat

Obrázek pro mě mluví za všechno. Zbývá už jen naděje, že to napraví předčasný volby. Prezidenta už vyměnit nemůžeme. Profláklý politiky snad ano. Chtěla bych o nových tvářích vědět i to dobrý a nadějný a ne jen exhibice nepřejících médií. Třeba se nový parlament složí ze samých LIDÍ z moudrýho LIDU... :-(  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama