Volím Therese jako první dámu

23. ledna 2013 v 8:47 | Edith Holá |  SOCIÁLNÍ a jiná témata
Prezidentem jsem nechtěla ani jednoho z kandidátů, kteří se dostali do druhého kola. Chtěla jsem opravdu změnu. Vyjití z ponuré, hádavé, uštěpačné, bolavé, zasmrádlé politiky, která se u nás vede. Politiku, která je převážně v rukou mužů. Změnu jsem viděla v tom, že by se prezidentkou stala Zuzana Roithová. Byla o proti Táně Fischerové více přijatelná pro národ, protože je rozumovější. Hlas jsem dala jí. Srdcem a světonázorem spíše tíhnu k Táně Fischerové.

Často starší muži v mém okolí říkají, že manželství a rodina je výsledkem ženy. Přijde mi to na hlavu, protože v tom cítím vzdání se zodpovědnosti a přenesení všeho na ženu. I toho teploučkého krbu, u kterého muž tak rád sedí, nejlépe se ženou na klíně, ale i toho, jak bude vypadat bydlení, jak se vychovávají děti atd. Čím víc stárnu, tak zjišťuji, že to tak prostě je a něco na tom je. Pokud je to však prosté manipulace z obou stran!

Takže mi nezbývá, než dokopu-li se k volbám a budu volit mezi dvěma muži, které jsem nechtěla, podívat se na jejich ženy. Co kdo z kandidátů udělal špatně, co kdo nablblého řekl, je denně v novinách i na facu. Takže tento článek je o intuici. Muži tudíž nečtěte:-) Je to dojmologie. Ale to je i v novinách. Vždyť se dělají od stolu zrovna jako tento článek.

Paní Zemanová zjevně nechce být první dámou. Chce mít spíše klid. Vztah mezi nimi je dávno vyhaslý. Není divu, když si představím, že bych doma měla muže, který smrdí jako popelník a k tomu ještě denně přiopilý a možná pozdě v noci ožralý, tak bych dávno si vybudovala svůj život. Vzhledem k tomu, že manžel netrefil do vchodu, je jasné, jak na tom jejich vztah je. První dámou by byla dcera otce Miloše. Na mě příliš hrr slečna. Netřeba o ní více slov.

Paní Schwarzenbergová. Stará dáma, která vystudovala medicínu a dokázala ji skloubit s alternativou. Věnovala se také homeopatii. Tak za to klobouk dolů. Dobrý lékař propojuje. Jde mu o celého člověka, ne jen o jeho nohu, vaječník, oko, srdce,... Pak zažila ochrnutí. Takový mezní zážitek, člověka buď srazí do pekel apatie nebo zlosti. Ona se z toho vyhrabala a dokonce odešla pomáhat. Začala se věnovat ženám s ženskou obřízkou. Vybudovala v Keni nemocnici, sama v ní pracovala. To není jen dobrá tetka sousedka, ale silná žena, která má srdce na pravém místě a umí budovat.

Mně to pomohlo vyjít z bludného kruhu, že volím menší zlo. Které nesnáším. Žila jsem v něm a nechci volit menší zlo. I když eticky je samozřejmě jasné, že se hodně často musíme rozhodovat a dělat kompromisy. Ne však být nucena dělat menší zlo.

Náš národ si volí muže - docela nemocné. Oba. Je to zřejmě obraz naší společnosti. Ještě nechceme uzdravení. Přesto si myslím, že kníže má body navíc. Má srdce. Ale pumpou je jeho žena, která nebude sedět v dozorčích radách jako Livie a objíždět děcáky s černými skly a tak akorát hladit dětičky po hlavičkách. Nebude dělat nějaké rádoby pomáhání jako Dagmar. Tahle žena poznala život z velmi těžkých dní při ochrnutí, nejen viděla, ale prožívala utrpení žen a uměla jim pomoci. Proto volím za první dámu ji. Tudíž dám hlas jejímu muži.

P.S. A to že se vytahují na ni, že tatínek byl nacista. Myslím, že paní Therese je přesně ten potomek, který životem odpouští a snaží se vymanit z toho, co do jejího příběhu přinesli rodiče.


Foto: web LN, Tomáš Krist
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Yominis Yominis | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 9:21 | Reagovat

Při prvním kole jsem se rozhodovala na základě rozumu. Vybrala jsem Dienstbiera, protože jako jeden z mála kandidátů, co měli šanci na úspěch, věděl, o čem mluví.
V druhém kole se stejně jako Ty rozhoduji instinktem. A nebudu volit ani jednoho. U Zemana totiž všechno ve mně křičí jedno velké NE, Schwarzenberg mi naopak přijde jako poměrně rozumný muž, ale již opravdu v pokročilém věku a s několika vlastnosti a výroky, které mám také problém přenést přes srdce. Nechám tedy volbu na zbytku národa.
Rozhodovat se ale na základě jejich nejbližší osoby mi přijde jako velice zajímavý nápad. Jak lépe poznat člověka, než skrz lidi, kterými se obklopuje a považuje je za důležité? :-)

2 Mikolog Mikolog | 23. ledna 2013 v 9:22 | Reagovat

Krásně napsáno, zcela souhlasím. Sice na Táňu Fischerovou mám trochu jiný názor než Vy, protože bych rozhodně neřekla, že není moc rozumová. Naopak si troufám tvrdit, že je to velmi silná politická osobnost a moc dobře ví, co od života čeká. Že se neprojevuje agresivně a mnohdy sprostě jako někteří naši politici, je věc druhá. No, ale to už je nyní pasé, a s Vaším názorem na paní Schwarzenbergovou zcela souhlasím, tleskám a děkuji, že jste se tak pěkně rozepsala. Také budu volit ji.

3 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 9:44 | Reagovat

[2]: Tím jsem nechtěla říci, že by paní Fischerová nebyla rozumná. Samozřejmě že je. Inteligentní i intelektuální. Ale nějak lidi instinktivní a srdcoví většině vadí. Prostě jim nerozumí, tak trochu se jich i bojí. Jsou pro ně fanatičtí atd. Kdežto Roithové více rozumí.

4 Mikolog Mikolog | Web | 23. ledna 2013 v 9:58 | Reagovat

[3]: Děkuji za reakci. Stejně ale moc nechápu, podle čeho to tak lidé usuzují. Asi na ně musí Táňa působit nějak moc étericky, jak jsme kdesi četla, což na mě teda tak nepůsobí. Většina je prostě většina, tak doufám, že ke druhému kolu voleb přijde ten správný podíl většiny ;-). Nicméně ať už to dopadne jak to dopadne, jsem moc ráda, že v prvním kole vypadl Fischer, protože z duelu Fischer-Zeman bych teda moc nadšená nebyla. Takhle aspoň vím, koho budu volit.

5 Míša Míša | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 11:15 | Reagovat

Je to rozhodně zajímavá úvaha k tomu, jak k volbě přistoupit. I já musím uznat, že je to výjimečná a hlavně dobrá žena. Kéž by bylo podobných lidí více.

6 alma-nacida alma-nacida | Web | 23. ledna 2013 v 11:24 | Reagovat

Cítím to podobně a paní Schwarzenbergová je rozhodně obdivu a úcty hodná dáma.

7 Charlie Charlie | Web | 23. ledna 2013 v 11:36 | Reagovat

Já jsem opravdu hodně ráda, za to, že ne jenom na mě Therese udělala dobrý dojem. Vážně mě dost namíchlo to, co řekla Klausová na její adresu. A doufám, že se nejde většina lidí, kteří topůjdou vyjádřit ve volbách.

8 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 12:31 | Reagovat

Edith, klobuk dole! Vyborne si to napisala. Okrem toho mas aj velikansky kus pravdy. "Cherchez la femme" plati tu obzvlast. (Mne napriklad Obama sympaticky nie je, ale ta jeho pani je super. Preto, aj ked nerad, by som volil skor jeho, nez republikanov.) Dufam, ze vyhraje moj spoluobcan a my si vas potom anektujeme. :-D

9 Čerf Čerf | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 18:45 | Reagovat

Velmi dobře napsáno, Edith. Mimochodem, myslím si (a zrovna včera jsem o tom psal), že i muži většinou volí v těchto situacích podle emoce, kterou pouze zpětně potřebují vybavit argumenty, aby sami sebe přesvědčili, že volí rozumem :-). Nemyslím si, že intuice vede ve volbách v principu k horším výsledkům než rozum. Zvlášť když se občas rozum nemá o co opřít :-).

10 Radka Radka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 20:00 | Reagovat

Souhlasím s každým Tvým slovem, vystihla jsi to přesně. Volila jsem Zuzanu Roithovou a jsem smutná, že hodně lidí volilo knížete jen proto, že ZR neměla šanci na druhé kolo. Nyní budu taktéž volit menší zlo.

11 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 20:00 | Reagovat

Opravdu pěknej článek! Ale předpokládám, že žena - první dáma, která neovládá řeč státu, ve kterém tou první dámou je, to bude mít s naší společností nesmírně těžké. Já její Němčině rozumím víc, než knížepánově Češtině a máš pravdu, že tahle paní o dozorčí rady nestojí. Nicméně já volit nepůjdu. Důvodů k tomu mám celou řadu a nebudu zde čtenáře unavovat.
Přímá volba ukazuje na to, že bezbožný národ si přeje silné, autoritativní vůdce. Podle sázkových kanceláří je favoritem Miloš. Osobně mi to zas tak moc nevadí. Víc, než jeho případná spolupráce s komunisty mi vadí jeho pýcha.

12 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:23 | Reagovat

[4]: Na takovou duchovnost není národ přpravený. To by musel opravdu svět v roce 2012 skončit a začít zcela jiný. Ale když mi přišlo z jejího volebního týmu video, jak volí stromy a poslechla jsem si kousek z monologu onoho muže, který o tom vyprávěl, tak jsem si řekla, že si to kazí sami. Byť věřím, že i stromy mají duši:-)

13 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:26 | Reagovat

[5]: a [6]: a [7]: Také mě tato dáma připadá velmi inspirativní a fandím ji. Doufám, že lidé, kteří nechtějí Zemana k volbám půjdou. Nakonec také půjdu. Zeman je opravdu zlo, inteligentní, manipulují zlo. Krom toho svěřit do rukou státu notorikovi je opravdu na pováženou.

14 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:27 | Reagovat

[9]: Muži a emoce?!. Článek si přečtu.

15 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:28 | Reagovat

[8]: Michele Obama je mi hodně sympatikcá. Volila bych ji také. Ale ani Obama není k zahození. Docela Američanům závidím, že měli odvahu!

16 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:30 | Reagovat

[10]: Radko, snad to není menší zlo. Mylsím, že i on je v srdci dobrý a hlavně nelže. Má odvahu si stát za svými názory i ve volební kampani. To svědčí o charakteru a ne jen touze po manipulaci a moci jako u konkurenta.

17 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 8:34 | Reagovat

[11]: když jsem včera zástupce prostého lidu poslouchala v TV, proč volí Zemana, padaly věty typu: je jako my, je lidový, jeden z nás... Nevím proč, vybavil se mi Jakeš se Štěpánem. Tak trochu je jim Zeman ve stáří xichtem stále víc podobný. Možná že lži obličej přetváří do stejných šklebů. K volbám půjdu, protože 22 let po revoluci nechci vědomé lži. Kde je lež, tam je... Jako křesťan víš kdo.

18 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 10:43 | Reagovat

[15]: Obama ako clovek ano...

Inac, pocuval som ten posledny "suboj" finalistov v telke cez internet: katastrofa! Aj tie prestrihy do tych krciem! Co to bola za uroven!)(Jedina snad moderatorka trosku usla. Samozrejme aj "knize", ani nezaspal, ja by osm z tych kecov uz davno chrapal!)

Som smutny, ked sa narod rozhodne radsej pre zemana nez pre knieza. Ved "fürst" je uz len v slachtickej klasifikacii daleko viac nez nejaky zeman, oder? Ale ked sa narod sam neciti na vyssie, tak neviem, kto mu ma pomoct. Bude to skutocne trvat este generacie, ako sa hovorilo?!?

PS Kandidat Zeman uz len z fysiognomie je typicky (post)komunisticky funktionar a ten jeho "radoby" blahosklonny prejav! (Vies, ja ich vlastne nepoznam, ked zijem tu, ale ciste vizualne - "hruza". Schwarzenberg je aspon zaujimavy gentleman s fajkou, skoro ako z rozpravky.)

PS Riaditel druhej najväcsej banky Svajciarska - a to uz je nejaka funkcia! - je American a nevie ani ceknut po nemecky. Tak ta rec je snad najmensia prekazka v dobe, ked sa neustale tlacha o "globalizacii".

19 Dave Dave | Web | 24. ledna 2013 v 10:44 | Reagovat

Čau, super článek! O_O
Jestli budeš mít čas, koukni se na můj web:
www.daverehulka.blogspot.cz
Díky! ;-)

20 Charlie Charlie | Web | 24. ledna 2013 v 13:51 | Reagovat

Připadá to jenom mi, že po odmyslení vrásek vidím princeznu Dianu?

21 Charlie Charlie | Web | 24. ledna 2013 v 13:55 | Reagovat

[16]: Ano. I když je kníže, nepovyšuje se nad nikoho.

22 Radka Radka | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 21:15 | Reagovat

[16]:Máš pravdu, napsala jsem sice "menší zlo", ale v podstatě volím toho evidentně lepšího.
Nedávno jsem tady na blogu četla, zda není Rotarián. Docela mi to k němu sedí, takže kdyby jen trošku ctil jejich zásady, nebudu jeho volby litovat.

23 Kitty Kitty | E-mail | Web | 3. února 2013 v 16:42 | Reagovat

Zajímavý pohled a přístup. Bohužel - volíme jiné lidi. Jejich chlapy a to zase není taková sláva... ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama