Kdo chce být spisovatel, nemůže být na Blog.cz

24. února 2012 v 20:02 | Edith Holá |  Svět blogu
Kdo chce být spisovatel, nemůže být na Blog.cz? Nebo !

Je to kravidorní titulek nebo má v sobě špetku (čí víc než špetku) pravdy? Nebo je to můj pozdně propuknuvší narcisismus?

Myšlenka obsažená v titulku článku ve mně propukla včera při čtení rozpoutaných vášní kolem pojmenování pro toho, kdo píše a vypráví příběhy. Možná by titulek mohl i znít, kdo chce být brán s úctou, že chce být spisovatel, tak musí na jiný blog.

Když jsem začínala psát, tak jsem vůbec o pojmu bloger neměla ani zdání. Naopak myslela jsme si po léta, že kdo má blog je potenciální spisovatel. Prostě psaní bere vážně a je to jeho záliba. Říkala jsem si, že vůbec nemám právo někam něco psát, abych si neutržila ostudu. V blozích jsem se nevyznala a dodnes nevyznám. Jestli je nějaký váženější než jiný. Blogspot, pise.cz a co já vím ještě. Blog.cz mi prostě nějak přišel pod ruku, byl jednoduchý a s kojencem na klíně rychle zvládnutelný. Teprve po třech čtyřech měsících jsem nějak pronikla do tajů a pochopila, že ti, co píší na blog jsou blogeři. Že je tu několik stovek blogerů, které zajímá svět blogu, píší na TT a diskutují na AK. A mnoho z nich je v AK. Zbylé tisíce blogerů jsou někde v houšti, blogují si a mají buď obrovskou návštěvnost nebo malou. Svět blogu je moc nezajímá, mají svou čtenářskou klientelu. V aktivní blogové komunitě je několik, kteří se necítí být pouze blogery. Upozorňuji znovu, že já jsem zpočátku vlastně vůbec netušila, co bloger je. Začala jsem psát a psaním vyprávět o hledání biologické mámy.

Svým článkem Pisálek? Proboha jsem opravdu nechtěně odstartovala vášně a téměř válku. Přitom já jsem sama za sebe vyjádřila, že Projekt kritika používá slovo pisálek a to se mi nelíbí, neb to zesměšňuje.

Z vášní se stal boj, který já znám dlouhé roky z práce v novinách. Kritik (recenzent) versus autor (literatury, hudby, ...). Literát se bouří, že někdo, kdo nic nenapsal, na nic nehraje, nemá právo hodnotit stvořené dílo. Kritik se hájí, že to studoval a rozumí tomu víc, než ten, co to stvořil. V letech raketového vzestupu Viewegha se tento boj přihustil. Kritik (recenzent) v kulturních rubrikách je vždy intelektuál, takže knihy Viewegha a jejich prodejnost ho velmi irituje. Tak se stalo, že si čtenáři milovaný Viewegh a novináři vážený kritik Slomek (tehdy v LN) v jedné pražské pasáži nafackovali. Připadá mi, že takový boj se nyní odehrál i na Blog.cz. Trochu paradoxní, protože na Blog.cz ten, kdo vypráví nebo kdo hodnotí, je zároveň, ten, kdo píše a taky vypráví. Takže se rozdíl mezi literátem a kritikem stírá. Další bloger opouští vody Blog.cz. Sem tam se to uděje a všichni odcházející píší, že jim vadí buď vedení blogu nebo atmosféra na Blog.cz. Dokonce své rozhodnutí napsal krátce po jednom komentáři. Byla to poslední kapka? Kdo ví. Vody Blog.cz jsou momentálně o emocích. Možná správně.

A mně stále nejde z hlavy myšlenka, že kdo chce psát a být brán vážně, nemůže být na Blog.cz. A je mi z toho smutno. Protože vše je o lidech. Ale pokud to tak je nějak prolnuto do atmosféry Blog.cz, tak to nezměníme. Jde to shora i zdola. Bohužel.

Je mi líto, že jsem tento článek musela napsat. Jsem člověk bezelstný, aktivní komunity na Blog.cz si vážím a své blogy na Blog.cz mám ráda.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Matthias Matthias | E-mail | Web | 24. února 2012 v 20:23 | Reagovat

Všiml jsem si, že slovo blogger fakt docela často propaguješ...

No já se za to, že jsem bloger nestydím a rozhodně to o sobě klidně prohlásím. Ale není to to stejné, co spisovatel anebo ten, co píše povídky/romány/novely

blogér je zkrátka ten, co si píše blog a může to být i ten, co si píše deníček...

2 Adelaine Pierce Adelaine Pierce | Web | 24. února 2012 v 20:23 | Reagovat

Já celkově nechápu, proč to všichin tak řeší. Můžu si říkat, jak chci. Je to můj blog. Je to hloupé, celá diskuze kolem tohohle.

3 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 24. února 2012 v 20:28 | Reagovat

Pořád si říkám, že je to slovíčkaření, kterým chce někdo udávat důraz na svoje postavení.
Proč by nemohlo být "bloger a spisovatel"? Pokud vydal knihu, proč ne. Ale to už bychom se zas mohli dohadovat, nechci se v tom hrabat.

[1]: Přesné, jsem blogrka, nestydím se za to.

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. února 2012 v 20:38 | Reagovat

Nepíši to poprvé, ale určitě naposled. Mám svůj blog, kam jsem byla pozvána a převedena z blogu novinek, který byl zrušen a na kterém jsem měla poměrně hodně čtenářů. Dost jich přešlo se mnou a dalšími blogery sem a vážím si toho. Takže píši dle svého dobrého svědomí, ráda a dokud budu mít čtenáře, nemám proč odcházet. Jsem blogerka a co? Mám sice 6 pohádek v knize Pohádky pro kulíšky, ale nepovažuji se vůbec za spisovatelku. Je to pro mne čest a radost, ale nic víc.
Mohu-li vám trochu poradit, netrapte se už těmi názvy, pište pro radost svou a čtenářů. Není dobré rozdmychávat zbytečné vášně, přemýšlet nad nedůležitými věcmi.To myslím všeobecně.

5 Katerria Katerria | Web | 24. února 2012 v 20:39 | Reagovat

[3]: Ano, taky si říkám, že je to vlastně jedno. A když člověk vyloženě bloguje i píše zároveň, tak to ani rozdělit nejde.

6 King Rucola King Rucola | Web | 24. února 2012 v 20:49 | Reagovat

Na aky blog by teda musel "spisovatel" podla Teba zmenit? (Krasny preklep sa mi podaril, vynechajuc pismenko "m", cize "zenit"!)(Chcem byt spisovatel, nie len ritoplesk...Inac nemam nic ineho na pracu.) :-D

PS Pisem furt, blog som objavil len ako dobru formu na zapisovanie, pripadne na "uverejnenie", ale to nema az taky velky vyznam, to len ked si myslim, ze to niekoho moze pobavit. Skor ako reakcia a Trotzreaktion na tie "vazne myslene blogy". ;-)

Tych pät Giga ako sklad tiez nie je na zahodenie, uz mi umrelo vela fotiek, kresieb a textov so skonalymi pocitacmi; takto to zostava niekdy "in the clouds".

PS Pisal som Vieweghom roman na pokracovanie. Bez toho, ze by som vedel, kto ten pan je. (Zil som vtedy vo Francuzku.) Potom som sa len divil... :-!

7 Ebolin Ebolin | Web | 24. února 2012 v 21:01 | Reagovat

No, to je rozporuplný název článku...

8 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:02 | Reagovat

[6]: Poslednímu PS nerozumím.

9 nel-ly nel-ly | Web | 24. února 2012 v 21:02 | Reagovat

mně tyhle diskuze přijdou jako kradinální hovadina sama o sobě, nemůžu si pomoct
kdo má blog je bloger a zároveň může být spisovatel, fotograf, malíř, umělec, kuchař nebo třeba zedník
spisovatelem bych osobně nazvala toho, jehož knihu si můžu koupit v obchodě a vydalo mu to nakladatelství, ale jinak mi je upřímně jedno co jsem

pisálek, zlodějka autorských práv, bloggerka, blogerka, cokoliv, mě je to fuk :D jsem Nel-ly a to mi stačí

10 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:05 | Reagovat

Celý můj článek je otázkou o tom, zda tedy existují blogy, které jsou váženější nebo ne. Zda Blog.cz není spíše prostě pro veřejnost blogem náctiletých. Literáti mají své webovky nebo blogují na jiných. Proto tady pak řešíme takovéto rvačky o slovo, kterým sami sebe zesměšňujeme. Jinde nic takového neřeší, protože jsou prostě autoři, literáti a spisovatelé a hotovo. Tady kdo se označí nebo je označen za spisovatele je kritizován. Řeším vlastně identitu Blog.cz:-)

11 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 24. února 2012 v 21:19 | Reagovat

Taky jsem o tom přemýšlela podobně jako ty. Blog.cz mám ráda, mnoho lidí tady a zároveň se dobře ovládá a umím si ho jakžtakž přizpůsobit.
Včera se Dubious Cat zmínila o jedné blogerce, co ji de fakto vyprovokovala k těm článkům. Já tu dotyčnou blogerku v létě musela bloknout, když mě urážela na mém blogu. No a ona pokračuje na svém. Tohle psala o mně, je to chuťovka. Nejdřív jsme ji chtěli žalovat, protože opravdu porušila zákon, ale pak jsme tady nad její ubohostí mávli rukou.
Múžete se pokochat vulgárním článkem na mou osobu:
http://arvari.blog.cz/1202/ta-zenska-je-krava-boze-takova-krava
Objevila jsem ho díky TOPLISTU. Takového názvu si nejde nevšimnout. :-)

12 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 24. února 2012 v 21:20 | Reagovat

"Můžete" se samozřejmě píše s kroužkem, já na tu klávesnici moc nekoukám a pak se přehmátnu.

13 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:36 | Reagovat

[11]: Reno, to je fakt husté. To jsem vůbec nečetla. S takovým člověkem vůbec nemá cenu jít do sporu. Nemá úroveň. U paní Růženky jsem jednou četla pod její pohádkou podobné hulvátství. Vždy si říkám, kde se to vůbec v člověku vezme. To není ani drzost, to je sociální kreténství.

14 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:37 | Reagovat

Jde spíš o to, že kdo chce být brán vážně, nemůže brát vážně tuhle rádobyválku. Už od začátku bylo jasné, že se všichni neshodnou, což je koneckonců normální, ale je škoda, že to obzvláště někteří vzali téměř jako osobní urážku, ačkoli ti třeba ani tak vážně míněno nebylo. jedna věc je, že pisálek je skutečně docela urážlivé...minimálně v původním slova smyslu... a zvlášť v projektu kde jde o kritiku děl začínajících autorů, je to jako je odsoudit předem.
Bohužel těžko se dalo čekat, že to právě takoví jako arvari vezmou až tolik vážně, přestože šlo vastně o něco úplně jiného.
Na jiných servrech komunita moc nefunguje. Právě proto jsem na blog.cz, takovou interakci a tření s ostatními jsem nikde jinde nenašla. Občas pak ovšm dochází k takovýmhle vášnivým vlnám odporu, s tím se asi nedá nic dělat.

15 Dubious cat Dubious cat | Web | 24. února 2012 v 21:39 | Reagovat

[11]:jo, ta holka tímhle článkem jasně dokázala, že její literární talent je mizivý:D

Blog.cz je jednoduchá příjemná stránka, kde publikují všichni, blogspot je v podstatě to samé, akorát složitější a "světový". Vím,že lidé, co tvoří literární texty a zamýšlejí s tím něco dělat publikují na pismaku.cz.

16 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:43 | Reagovat

[15]:Jo a zdaleka není jen blogem ...náctiletých, ale i daleko starších, že? ;-)  8-)

17 Sasanka Sasanka | Web | 24. února 2012 v 21:45 | Reagovat

Ať se nám to líbí nebo ne, blog.cz je mezi lidmi profláknutý hlavně díky Natalii Sadness. A ta nám, věru, nedělá zrovna dobrou reklamu. Ona a další růžové slečinky se svými pixelkami a esbéčky jsou důvod, proč se na blog dívají lidé špatně. Na ostatních stránkách se tychle slečinky nevyskytují (protože tam už je založení webu poněkud složitější), tímpádem v očích veřejnosti vzrůstá kvalita.

18 Dubious cat Dubious cat | Web | 24. února 2012 v 21:45 | Reagovat

[16]: Někdy si říkám,že by bylo daleko lepší, kdyby blog patřil převážně těm starším:)

19 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:47 | Reagovat

[15]: tak ještě další blog:-)

20 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:51 | Reagovat

[14]: Podle mě to není blbá debata. Nebo zbytečná. Je to jako praní špinavého prádla. je v ní mnoho témat nejen o tom zda pisálek či písmotepec. Vylézá vlastně na povrch jakási arogance shora zdola vůči blogerům. Na jedné straně výzvy nestyďte se za to, na druhé straně ten, kdo nemá knihu u nakl. je pisálek a hotovo. Hledání pojmenování u mě odstartovalo to ohodnocení píšícího člověka v těchto slovech, které se na blogu používají i v oficiálních projektech a na Srdci blogu.

21 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. února 2012 v 21:52 | Reagovat

[18]:Dobrý!!! :-) :-D

22 KatyRZ KatyRZ | Web | 24. února 2012 v 22:04 | Reagovat

Nejvíc mi na tom celém vadí to shazování.Za celou dobu jsem zaznamenala jen jednoho člověka, který sám sebe tituluje spisovatelem. Takže proč shazovat lidi, kteří ze sebe nedělají bůh ví co, ale snaží se něco tvořit? I kdyby to měly být třináctileté holky - já ve třinácti taky nepsala tak jako teď...

Považovala jsem blog.cz za skvělou základnu začínajících spisovatelů. Pro mě to byl začátek všeho. Blogy Cirrat, Temnářky, Sikara mi byly inspirací... Kdybych sem nepřišla nikdy bych tu knihu nenapsala. Nepoznala bych spoustu lidí, kteří v tom procesu hráli podstatnou roli...

Něco málo k tématu jsem psala kdysi tady http://dostcasunalasku.blog.cz/1110/rady-zacinajicim-pisalkum

23 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 24. února 2012 v 22:05 | Reagovat

Mně se taky zdálo, že se tím pisálkem lidé shazují. Proti názvu blogu spisovatelé.cz jsem nic neměla. Zdálo se mi, že spíš vyskakují ty potrefené husy, které si prostě chtějí říkat spisovatel, a žádné jiné vhodné slovo nechtějí. Všechno se to parádně zamotalo, ale zdá se mi, že se atmosféra uvolňuje a určitě to bude k dobru. Jako po bouřce, to pak je krásně.

Vždyť na Blogu. cz jsou opravdu Blogy s velkým B. A ty děti s růžovámi blogísky rychle stárnou, tak se časem taky přidají k opravdu publikování na blogu. :-)

24 Arvari Arvari | E-mail | Web | 24. února 2012 v 22:18 | Reagovat

Kdyby paní Štulcová aspoň nelhala, jak když tiskne... :-x Ne, nemám ji ráda. Ano, píše pro mě nudně a nezajímavě. ALE...
Před tím, než mě zablokovala, nechala jsem u ní přesně dva komentáře. V jednom jsem s ní polemizovala o tom, že češtinářky mají v otázkách slohu vždy pravdu, ve druhém nad nutností střídat minulý a přítomný čas, což je podle ní nezbytné. Nijak jsem ji neurážela. (Ale ano, přiznávám, napsala jsem o ní PO ZABLOKOVÁNÍ útočný článek na svém OSOBNÍM blogu.) Samozřejmě, tohle nedokážu, paní Štulcová komentáře smazala a ve svém následujícím článku se o mně lživě vyjadřovala s tím, že jí závidím (a mám katastrofální nedostatky ve znalostech češtiny a kdovíco...). Bohužel, jen těžko je zveřejní, neboť by prokázaly, že jsem ji NEURAZILA.
Ale to zablokování mě vážně naštvalo.
Stejně jako její nedávná vztahovačná věta o tom, že ti, co pod článkem na srdci blogu se Standou nesouhlasí, ZÁVIDÍ ostatním. Jistě, neměla bych psát články ve vzteku, nicméně pokud jde o můj osobní blog, nijak se necenzuruju. Je to prostě deníček. Píšu do něj i ve vzteku, a píšu to, co si ve vzteku myslím.
Mimochodem se paní Štulcová opomněla zmínit, že jsem jí nedávno psala vzkaz, kde jsem se snažila situaci srovnat, omluvila jsem se v něm, ale ona se na mail, co jsem uvedla, ani neobtěžovala odpovědet.
Já se nebudu omlouvat za to, co si o ní myslím. Mám na názor právo, ne? Vím svoje. Prezentuje se jako klidný a mírný člověk, a co já vím... Myslete si o ní, co jen chcete. Já ji poznala jen jako vztahovačnou lhářku...

25 Kerria Kerria | Web | 24. února 2012 v 22:19 | Reagovat

Nejsem spisovatel a ani se jím nehodlám stát. A jako taková, nejspíš do toho nemám co mluvit.
Celý ten humbuk mi přijde zbytečný. Proč nestačí slovo autor? Jen proto, že z něj není poznat, že má spisovatelské ambice? Čeho je autorem stejně vyplyne z kontextu, tak proč hledat nové slovo?

Každý blog je takový, jací jsou jeho uživatelé. Blog.cz není vyjímkou.

26 Arvari Arvari | E-mail | Web | 24. února 2012 v 22:27 | Reagovat

A teda vtipný je, že já ty diskuse vlastně ani extra vážně neberu, i když se to třeba zdá... :-D Jen mě štve, když by mi nikdo chtěl diktovat, jak že si můžu a jak nemůžu říkat. Just mě to nutí říkat si tak, jak 'nemůžu'. :-D To, že mě točí Standa Rulc se svým běžně arogantním postojem, už je věc další...

27 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 24. února 2012 v 22:30 | Reagovat

[24]: Kateřino Heřmanová alias Arvari, máme uloženo IP tvého počítače i těmi urážkami a tvými články. Přátelsky tě upozorňuju, že jsi těmi články spáchala trestný čin. Na tohle i na to, co píšeš u Edith je totiž paragraf. Jen proto, že v životě považuju za důležitější jiné věci, než je tahání tě po soudech, máš zatím štěstí. :-)
Když se chceš stát spisovatelkou, tak na sobě začni pracovat. A odvaž se jít s knihou do nakladatelství. Za zkoušku nic nedáš. Já a ostatní to tak musíme dělat taky, a to jsem dvakrát starší než ty.
Jinak jsem přesně taková, jaká jsem. Kdybys znala knihu Mojmír o moravském králi a Růži a krokvici, které jsem napsala, věděla bys, jaká jsem. :-)

28 Verloren Verloren | Web | 24. února 2012 v 23:01 | Reagovat

...začalo to několika slovy a končí to div ne u žalob. Jen mě to udivuje. :-|

29 Matthias Matthias | E-mail | Web | 24. února 2012 v 23:34 | Reagovat

[27]: Sorry, že se do toho pletu, ale IP není identifikace počítače, ale konkrétního připojení...

Já mám třeba 3 počítače a na každým stejnou IP adresu = jedno připojení.

30 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 24. února 2012 v 23:42 | Reagovat

Blog má pro mě stále své nesporné výhody a dokud na něm budu mít návštěvnost, nevidím důvod něco měnit. Samozřejmě, uvažovala jsem už i nad oficiální webovou prezentací, ale zatím s tím nespěchám. A i kdybych měla webovky, blog je přece něco jiného, tak proč nemít oboje.

Co se týče sporu mezi paní Štulcovou a Arvari - snad je to jen zase nějaké nedorozumění. Paní Štulcové si vážím a s Kateřinou jsem dělala rozhovor pro Spisovatele.blog.cz a zdála se mi v pohodě.

Je pravda, že ten článek, na který odkazuje RS, asi na blog začínající autorky příliš nepatří, ale pozadí neznám, takže nebudu soudit ani jednu stranu. :-|

31 Vendy Vendy | Web | 25. února 2012 v 0:53 | Reagovat

[4]: Růža z Moravy to vystihla dobře.
Píšeme snad pro vlastní potřebu. A tak trochu i pro ostatní, kteří se v našich textících, myšlenkách a úvahách nacházejí.
Píšeme tak trochu i pro zábavu, ne?
Jestli někdo spáchá básničku, povídku nebo fejeton, je věc nějaké vnitřní potřeby - buď se vypovídat, nebo hodit na blog nápad a zpracovat ho tak přitažlivě, aby inspiroval nebo pobavil i další. Někdo je náročný a tyto textíky opomíjí (a možná zbytečně přehlíží), někdo si zase vychutnává každé slovo, a každý článek, který má hlavu, patu a jiskru.
Myslím si taky, že kolem spisovatelství a blogaření se dělá už moc velký poprask (byla jsem ještě na jednom blogu a autorka blogu byla velmi rozhorlena, ohledně tohoto tématu).
Neříkám, abychom na všechno ignorovali a ničeho si nevšímali a nad ničím nepřemýšleli... ale abychom se nakonec neztratili ve slovíčkaření. :-?
(Taky jsem viděla pár lidí, kteří hrdě odešli na blogspot, protože jim připadal vznešenější. Nebo  možná na ně působil seriózně?)
Blog jsem si vybrala hlavně proto, že je jednoduchý k ovládání, psaní, vkládání obrázků, videí a možnostem měnit design... a jaký je obsah blogu, vždycky záleží na autorovi, ne?
(Chci tím říct, že pokud člověk nemá kalou myšlenku, může tvrdnout na blogspotu, pise.cz, twitteru a já nevím jakých dalších serverech, ale stejně nic nevypotí. A pokud má co říct, může to říct stejně na Blogu, jako jinde...)
Já jsem blogerka. Která občas spáchala nějakou básničku, ale není básník, namalovala nějaký obrázek, ale není malíř a napsala jednu mikropovídku, ale není spisovattel.
Možná bych řekla, že jsem poetická duše, kdybych nebyla zároveň cynik... :-D

32 Vendy Vendy | Web | 25. února 2012 v 1:00 | Reagovat

[10]: Možná že Blog byl kdysi základnou právě náctiletých - dětí, které pytlíkovaly své článečky o ničem a rvaly do všeho obrázky, pixelky, gify a fotky celebrit. Ale myslím, že během několika let se na Blog dostala slušná řádka lidí s různými věkovými odskoky a přibylo originality a kvality. Takže bych řekla, jaký si Blog uděláme, takový ho budeme mít.
Blogspot možná zní vznešeněji, ale pořád to budou jenom myšlenky a zpracování blogera. (Nebo bloggera.)
Mimoto si myslím, proč by nemohl být blogger současně spisovatel? :-?  8-)

33 Vendy Vendy | Web | 25. února 2012 v 1:07 | Reagovat

[14]: "Na jiných servrech komunita moc nefunguje"...
Tohle je věc, která se mi líbí právě na Blogu, protože mám dojem, že nikde jinde jsem to neviděla. Ne, vážně!
Vem si jen úvodní stránku. Máš tu akci Autorský klub. Máš tu akci Téma týdne. Další věc - různé články na Srdci blogu. Soutěže a rozhovory s blogery. Výzvy a spousty komentářů. Mně to připadá fantastické!

34 King Rucola King Rucola | Web | 25. února 2012 v 4:39 | Reagovat

[8]: No divil som sa, ako sa mu dostalo takej popularity. Jeho prvu knihu, ktoru som cital som od udivu docital, druhu uz nie ;-)

35 edithhola edithhola | E-mail | Web | 25. února 2012 v 11:31 | Reagovat

[22]: Mně vadí každé shazování. V nácti bych možná měla taky nějaký dívčí blog a kdo ví, co bych tam prezezentovala:-) Naštěstí za mě blogy nebyly. A v deníku jsem měla pouhou jedinou pitomoučkou básničku o samotě. Tady se na blog.cz shazuje kde co. Na Srdci blogu v článcích, v komentářích to pak ještě zhoustne... A pak se nemá člověk stydět zato, že je bloger.
Taky jsem si začátkem psaní na blog myslela, že vstupuji jen mezi samé literáty a děsila se, jak mě sprdnou, až narazí na můj text. Autorský klub jsem považovala za vrchol kariéry, neb jsem si myslela, že jsou v něm spisovatelé.

36 edithhola edithhola | E-mail | Web | 25. února 2012 v 11:33 | Reagovat

[32]: Vendy, komunita je to zvláštní, co Blog.cz odlišuje a mě naplňuje. Je to potenciál pro motivování se k tvorbě a ke společným projektům. Což se děje. Proto se mě pak osobně dotýká jakékoliv zesměšňování blogera.

37 edithhola edithhola | E-mail | Web | 25. února 2012 v 11:41 | Reagovat

Paní Štulcovou znám i osobně. Její tvorbu obdivuji a žasnu téměř nad každou větou. Takový styl vůbec neumím a propojování detailů je můj sen. Mně se její věta, kteoru Arvari zmiňuje nijak nedotkla, byť jsem vlastně bloger a člověk, kterému teprve kniha vyjde.
Do spamů jsem také musela dát jednoho blogera, byť jinak je vážený, ale u mých článku je útočný.
Arvari neznám a ani její tvorbu, ale třeba i najdu čas a mrknu na ni, když s ní Temnářka udělala rozhovor. V rozčilení se napíše ledasco, ale s vychladnutou hlavou už se dá s tím ledasčím mnohé udělat. Nejlépe se na svém blogu omluvit za styl, kterým to bylo napsáno.

38 Vendy Vendy | Web | 25. února 2012 v 11:50 | Reagovat

[36]: Taky nemám ráda zesměšňování blogerů, a nehodnotím nijak ostře literární pokusy mladších nebo i starších. Když je povídka (nebo cokoliv) napsána zajímavě, s nápadem, pěkným stylem, dobrým slohem a bez hrubek, ocením ji - ale autora pořád nepovažuji za spisovatele. Ale ani za pisálka, to je fakt hrozné slovo a mělo v minulosti spíš odsuzující význam, degradující. Pisálci psali laciné články... 8-)
(Poslední dobou jsem tu komentáře moc nepsala, mám toho nějak dost a cítím se pořád unavená, ale tohle je téma, které dokáže rozbouřit jinak klidné vody... :-))

39 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 25. února 2012 v 13:40 | Reagovat

[38]: Hezké slovo je PUBlicista.

40 Arvari Arvari | E-mail | Web | 25. února 2012 v 16:41 | Reagovat

Řekla bych ráda jen tolik, že http://arvari.blog.cz není blog Arvari-autorky, ale blog Arvari-člověka. Tam si stěžuju na otcovu přítelkyni, nadávám na expřítele, chlubím se náušnicemi, raduju se z toho, že jsem vyhrála boty... To je prostě OSOBNÍ blog. A skoro nikdo na něj nechodí. Blog Arvari-autorky je tady: http://arvaripise.blog.cz a nikde jinde. A tam se snažím pod vlivem emocí vážně napsat.
Ohledně paní Štulcové, mně prostě její styl nesedne, nedokážu se vcítit do postav, nedokážu se u toho ani udržet. Prostě to není pro mě. Jasně, komu se to líbí, ať se mu to líbí. Mně se nelíbí.
Ale odpřísáhnu vám na cokoliv, na jejím blogu jsem NEÚTOČILA. Jediné, čím jsem ji mohla urazit, bylo to, že s ní v něčem nesouhlasím. Pro představu, po zablokování jsem napsala tenhle článek: http://arvari.blog.cz/1108/chci-byt-novinarkou-kvalifikace-neumim-drzet-hubu Ne, není extra mírný, viděla jsem rudě, když jsem ho ťukala. Ale byla to první křivá slova, co jsem proti ní použila. Fakt. A byla ve vzteku a NENAPSALA jsem je přímo jí osobně. Je to můj tehdejší pohled na věc. Nevycucala jsem si tu situaci z prstu. A fakt si nemyslím, že holky, co se mnou souhlasily (jedna v té době náhodná čtenářka, jedna kamarádka, se kterou ovšem běžně nemluvím, žádné automatické souhlasy), by zasloužily být nazvány mými ROZTLESKÁVAČKAMI, jak je paní Štulcová označila...

41 Arvari Arvari | E-mail | Web | 25. února 2012 v 16:50 | Reagovat

Jinak uznávám, možná jsem na ni teď přecitlivělá, po tom všem. Já prostě nesnáším cenzuru. U sebe na blogu taky nikoho nesmažu a nezablokuju jen proto, že mi slušně nebo lehce kousavě dá najevo nesouhlas. Prostě nechápu, proč to paní Štulcová měla zapotřebí. Bohužel, jak říkám. Já nic nedokážu. Ty dva komentáře v přesném znění se dají dohledat jen v její administraci blogu, a v hackingu vážně nevynikám...
Jen vážně, vážně nevím, co je na vyjádření vlastního názoru trestného a žalovatelného...

42 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 25. února 2012 v 20:40 | Reagovat

[41]: Arvari, to, co publikuješ vulgárního o komkoli na svém blogu, je trestný čin zvaný kyberšikana. Nedělám si legraci, ani Ti nevyhrožuju. Ber to úplně vážně. Když Tě kdokoli nahlásí na policii, budeš mít zápis v trestním rejstříku a takový zápis Tě vyřadí v konkurzech na jakékoli lepší pracovní místo.
Za ta léta, co pracuju, jsem přišla na to, že diskutovat s někým, kdo o problematice nic neví, přesto tvrdí blbiny a je schopen řvát, aby hádku vyhrál, nemá smysl. Tvé argumenty byly nesmyslné, proto jsem Tě prostě blokla.
Já jsem opravdu klidná a nad žabomyší války povznesená, ale když vidím, že to přesahuje meze, taky dokážu bojovat.

Třeba Elinor ke mně chodí diskutovat o mýtech, někdy se v názorech rozcházíme, ale to je tím, z jakých zdrojů čerpáme.
Dokonce někdy se díky ní na určité věci podívám i z druhé strany.

Když se Ti Můj blog nelíbí, tak na něj nechoď (podle toplitu jsi tam několikrát denně).

Podle tvého blogu jsem pochopila, že to nemáš lehké, ale to nemá nikdo z nás, ani já. Člověk se musí naučit žít s ledačíms. Nechci tady znít teď jako ty příručky o "Pozitivním myšlení", ale on kladný přístup dělá zázraky. Kdo se zlobí na svět, neubližuje světu, ale svému tělu a duši. Když máme na někoho vztek, tak tomu dotyčnému je to šumák, ale my se vnitřně tak rozpumpujem, až je nám zle. Pochybuju, že ráda škodíš sama sobě.

Když jsem viděla tvé blogy, musím říct, že umíš psát skvělou češtinou. Nakladatelé nerozhodují o knize podle věku autora, to je hloupost. Když se jim tvůj rukopis zalíbí, vydají ho. Nakonec v prvním dopise či mailu jim nemusíš říkat svůj skutenčý věk.  Opravdu. Z mých Inspirací víš, jak je to celé nejistý podnik, ale být tebou, vygůglím si několik nakladatelů, kteří vydávají typ knih, co právě píšeš, a po dopsání jim ji všem nabídnu. Možná nakonec budeš mile překvapená.

43 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. února 2012 v 12:25 | Reagovat

[42]: V překladu z toho, že jsem Vás na blogu urážela, nám zázračně vylezlo to, že máte pocit, že o problematice nic nevím, a komentáře se Vám prostě nelíbily, a proto jsem byla zablokována. Díky, myslím, že to mi stačí... 8-)

44 edithhola edithhola | E-mail | Web | 26. února 2012 v 19:44 | Reagovat

[43]: Arvari, prosím, přečti si ten komentář 42. od paní Štulcové znovu. A zítra zase znovu. Odepiš na něj až za několik hodin. Mám pocit, že přes své emoce vůbec nenahlédneš, co tam bylo věcného a hezky napsáno.

45 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. února 2012 v 20:54 | Reagovat

[44]: No, odpověděla jsem slušnou dobu po tom, co jsem si přečetla. Ale má cenu říkat, že moje argumenty přišly nesmyslné jen paní Štulcové a že jsem nijak neřvala? Bohužel nemá. Nedokážu, že mluvím pravdu... To, že jsem nic na ten způsob nevystudovala, neznamená, že tomu absolutně nerozumím... Popravdě, já si jí do toho bezdůvodného bloknutí taky docela vážila, to, jak píše, jsem víceméně neřešila...
A pokud jde o ten zbytek, no... Já se na svět nezlobím. No fakt ne... Mě jen baví na blog psát o životě trochu nadsazeně a ostře... Jinak jsem poměrně spokojená a pozitivnější než většina lidí okolo.
A psaní, no... Na 'psacím' blogu mám zrovna od čtvrtka článek o tom, že hodlám vydávat vlastním nákladem, a není to ze strachu z odmítnutí, je to moje vlastní potřeba... (Nemluvě o tom, že ten typ knížek, co píšu, speciálně nikdo nevydává. :-D)
Ale dobře, aspoň děkuji za to uznání češtiny... :-)

46 Zuppidu Zuppidu | Web | 14. března 2012 v 19:17 | Reagovat

Ahojky, máš moc pěkný blog :))) Mohla bych tě požádat o pomoc s mým webem? :) Teprve rozjíždím web. A nějak se mi nedaří nalákat na něj lidi. Byla bych ti vděčná. Moc děkuji! :)) :-) A přeji mnoho úspěchů na blogu :-)

47 unique wedding dresses unique wedding dresses | E-mail | Web | 31. října 2012 v 13:46 | Reagovat
48 princess bridal dresses princess bridal dresses | E-mail | Web | 19. dubna 2013 v 5:40 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama