Ministerstvo zdravotnictví napadli Smrtijedi

24. června 2011 v 16:09 | Edith Holá |  SOCIÁLNÍ a jiná témata
Ministerstvo zdravotnictví napadli Smrtijedi

Ministr zdravotnictví Heger šetří, kde se dá. Když začal šetřit na nedonošených dětech pod 26. týden, ozvalo se proti tomu mnoho lidí a rodiče těchto zachráněných dětí sepsali své příběhy na důkaz toho, že jejich děti jsou často zcela zdravé. Ministrovi to je jedno. Jde přeci pouze o každé desáté miminko. Jeho slova k těmto dětem zní jasně: buď jsou hluchý, slepý nebo umřou. Tak proč do nich vrážet peníze? Jsou postižení, tak nejsou lidi. Kdyby byli pro Hegera lidmi, tak by věděl, že pokud jim zůstane nějaký handicap, tak jsou to přesto lidé a mluvil by o nich s úctou.
Po internetu se šířily komentáře, na kom se bude šetřit příště. Uběhly tři měsíce a pan ministr se přiklonil k výzvě OSN zrušit babyboxy. Igelitky jsou lacinější záležitost. Hlavně to jde rychle a záchrana už není možná. Takové dítě ministerstvo zdravotnictví nestojí ani korunu. Z babyboxu se o něj musí postarat lékaři. Pak se řeší umístění. Do kojeňáků se na něj musí posílat peníze a pokud zůstane po ústavech, tak na něj stát platí do jeho dospělosti. Do adopce jdou také státní peníze. Jeho názor na babyboxy rozlítil ještě více lidí. Noviny a blogy se hemží články s přirovnáním opět k ministrovi smrti. Nerada odsuzuji člověka. Snažím se odsuzovat jen jeho činy. Tentokrát už souhlasím. Ministra musel políbit nějaký Mozkomor. Vysál mu z mozku veškeré etické myšlenky a ze srdce všechny lidské pohnutky. Scott Peck se zabývá přes čtyřicet let ve své psychoterapeutické praxi genezí zla. Říká, že deset procent lidí ve zdravotnictví jsou zlí lidé. Ministr Heger bude jedním z nich.

Četla jsem si, proč ho lidé od roku 2002 volili. Protože byl charismatický. To přesně sedí. Zlí lidé jsou vždy charismatičtí a navenek budící dojem, že jim jde o dobro. Dokonce působí "dědečkovským dojmem". Úplný kouzelný pohádkový děda. Kdybych o jeho kouzlech na dětech vyprávěla svým synům, zřejmě by měli doživotní trauma a pocit, že jejich dětský život nemá už od počátku smysl. Ministrovi je úplně jedno, že budeme zase číst zprávy o tom, jak v které popelnici nebo igelitce bylo nalezeno donošené zdravé dítě. Bohužel mrtvé. On šetří na každém lidském životu. A pokud se mu osobně ozvete, že vám to nebylo příjemné nalézt takové mrtvé dítě, radši nečekejte odpověď. Nebude v ní žádná empatie. Budou v ní jen a jen arogantní věty o tom, jak má na bedrech zdravotnickou kasu. Stejně jako to napsal jedné mamince, která se mu snažila v dopise sdělit, že její děťátko z 24. týdne je dnes naprosto zdrávo a tudíž má smysl zachraňovat.

"V neděli 19. června se na novorozeneckém oddělení v Mladé Boleslavi rozezněl signál a rozsvítila kontrolka hlásící aktivní babybox. Klučíka ještě od krve a od mázku zabaleného v ušmudlaném ručníku, pojmenovali Leoš doufajíce současně, že to potěší jednoho z významných odpůrců babyboxů. Leoš Heger, když byl ještě ředitelem FN v Hradci Králové, prohlásil: "V Hradci Králové žádný mrtvý novorozenec nalezen nebyl, a tak babybox považuji za zbytečný!" Za pár dní nato byla nalezena mrtvá novorozená holčička v třídírně odpadu v jeho vzorném městě. Leoše Hegera, který z ministerstva zdravotnictví úspěšně přeměňuje v "ministerstvo smrti", záchrana malého Leoška asi nenadchne.", citováno z blogu Miroslav k. Pijáčka na idnes. To ho se opravdu emočně nic nedotkne.

Jestli na něčem má zdravotnictví ušetřit, tak především na platu ministra smrti. Ten, kdo má neúctu k lidskému životu, nemá na tomto křesle právo sedět. Nenaplňuje Hippokratovu přísahu. Radši budu přispívat z daní na maličké a platit různé poplatky ve zdravotnictví než přispívat na plat charismatického ministra, který nectí lidský život a propadl zlu.


Některé z dalších rozzuřených blogů:

Zpravodajství:
článek idnes i s anketou, jestli byste babyboxy zrušili
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 hudgens-twitter hudgens-twitter | Web | 24. června 2011 v 16:15 | Reagovat

dobrý layout inač kukni na blog,okomentuj a neber to ako reklamu ;)

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 24. června 2011 v 16:30 | Reagovat

Vím, jaké právní problémy přináší umístění dítěte do babyboxu a taky chápu, že to některá jeho práva porušuje (Jako třeba právo znát své rodiče). Ale v žádném případě nic z toho nesmí zastínit jeho právo na život, které rozhodně v igelitce nebo  kontejneru nikdo negarantuje. Zrušit babyboxy je prostě kradinální blbost. :-? Jediný, kdo má právo rozhodnout, že to dítě nebude žít, je matka, která je těhotná - a to jen do určité doby, kdy to vlastně ještě dítě není, jinak nikdo!

3 František Mlejnek František Mlejnek | E-mail | 24. června 2011 v 16:43 | Reagovat

Naprostý souhlas, rozhodnutí ministra pohřebních služeb jsou v úplném rozporu s lidskou etikou a etikou lékaře zvláště. Myslím, že mu tleskají právě jen majitelé pohřebních ústavů a krematorií.

4 Alisa Alisa | Web | 24. června 2011 v 16:48 | Reagovat

Možno sa zbláznil . Proste už naozaj začínam mať pocit, že je cvok . Politici sú blbci, o tom viem svoje, ale čo je veľa, to je veľa . Však toto sa už prieči zdravému rozumu ! Musí mu byť jasné, že sa ľudia ozvú . Robiť reformy, nové zákony a obmedzenia ohľadom hocičoho znesiem . Nech sa šetrí . Vynechajme z toho korupciu a svinstvo a stále sa dá šetriť . Na hocičom inom . Dokonca aj na vzdelaní . Nech sa páči . Ale aby sa šetrilo na ľudských životoch ? O chvíľu sa narodí postihnuté, donosené dieťa a nechajú ho zomrieť pretože s ním "bude veľa starostí pre štátnu kasu" .
Pochopím všetko . Ale prečo jeden človek ide proti svetu, to nie . Naozaj si myslí, že spoločnosť to nechá tak ? Aj ľudia vo vláde musia vedieť, že je to šialenstvo . Koľko detí už takto bolo zachránených a mohlo byť mrtvych . Okrem toho, aj keby išlo iba o jedno, tak je to stále jeden ľudský život . Ale pravda, pre štát je to iba kopu nezmyselne vyhodených peňazí .

5 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. června 2011 v 17:12 | Reagovat

Mengele byl taky zdánlivě charismatický. Nechtěl by pan ministr šetřit i touto cestou? Třeba by se mu ty děti ,,hodily" na nějaké pokusy. Babyboxy jsou potřebné, je to řešení pro ženy , které nechtějí či se nemohou starat o dítě. Nakonec je lze dát k osvojení, ne? Nebo do pěstounské péče. Pan ministr by se měl zasazovat spíše, aby se zrušily kdejaké ,,odstupné" platy, vysoké prémie a zamezovat zbytečně předražené výdaje. Jak se začne šetřit v oblasti lidského života není to dobré.

6 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. června 2011 v 17:14 | Reagovat

Halasně se mluví o adopcích na dálku, nadacích, misích do zahraničí, do Afriky a pod., ale na naše děti se dívá takto? Je to ostuda.

7 Mami Mami | 24. června 2011 v 17:18 | Reagovat

To je v našem státě běžné, jakmile něco začne fungovat, honem to zrušíme.

8 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 24. června 2011 v 18:23 | Reagovat

[4]: Aliso, od roku 2005, kdy byl zprovozněn první babybox se touto cestou zachránilo 50 dětí. Leošek je padesátý.

9 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 24. června 2011 v 18:50 | Reagovat

Že je demokracie ideálním systémem pro psychopaty a jinak narušené jedince, to je nepochybné. Ale jak si může někdo dovolit dělat ministra zdravotnictví, když nemá sebemenší úctu k lidskému životu, to opravdu nechápu!
Nevím, kolik stojí provoz těch babyboxů, ale jestli stát má na to, aby pan Fejk po odchodu z funkce ombucmana ČD dostával ještě po 9 měsíců svůj čtvrt milionový plat, pak si může dovolit i babyboxy.

10 jířa jířa | 24. června 2011 v 19:15 | Reagovat

Absolutní souhlas!!! Takovýhlelidi nemaj ve zdravotnictví co dělat. Ani ministra zdravotnictví.Nemá kousek úcty k životu.Tak co s ním? defenestrace by možná byla fakt na místě

11 Hope Hope | Web | 24. června 2011 v 20:48 | Reagovat

k nedonošeným dětem jsem se nevyjadřovala, protože jsem to jaksi nestihla, ale myslím, že kdyby se jednalo o záchranu jeho dítěte nebo vnoučete, tak by chtěl, aby bylo zachráněno!
a teď? panebože, když jsem zjistila, co zase vymyslel za ptákovinu, tak jsem zděšená o to víc! v Opavě je babybox...nevím, jestli do něj bylo odloženo dítě, ale když jdu darovat krev a vidím šipku s popiskem babybox, tak se musím usmát, vždyť takhle se dá zachránit spousta dětí, které jejich rodiče nechtějí, nemůžou si je nechat nebo prostě mají dojem, že by je nezvládli...nevím, co lidi vede k tomu, aby dítě dali do babyboxu a snad to ani vědět nechci, ale jsem ráda, že jsou a jejich zrušení nikdy nepochopím!
ministr Heger snad ani není člověk, mám takový dojem, a všechno, co poslední dobou dělá, mě znechucuje

12 edithhola edithhola | E-mail | Web | 24. června 2011 v 22:19 | Reagovat

Taky nemám dalších slov! Defenestrace je dobrý nápad. OSN je úplně mimo. Nezná naši realitu. Zlepšení prevence pro ženy  v krizové situaci a babyboxy se mohou podle nich zrušit. Ha,ha,ha! ženy, které odloží své dítě do bb většinou své těhotenství i utajují, takže nevím, jak by jim sociální pracovnice mohla být nápomocna, když je dotyčná nebude ani kontaktovat. Krom toho by se muselo vyměnit mnoho sociálních pracovnic, aby v tomto státě se pomáhalo především rodině v krizi a ne jim prioritně odebírat dítě. Taky by museli hledat lepší řešení pro výběr pěstounů. Ale i tak bych babyboxy zachovala. Jsou ženy, které to utají i pře sebelepší sociální pomoc. Prostě OSN ať opravdu radši řeší děti ve válkách, hladovějící a nechá naše babyboxy být.

13 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. června 2011 v 22:42 | Reagovat

[12]:Naprostý souhlas, je smutné, že hledají taková řešení nedostatku financí. Jak na co... :-(

14 Lucerna Lucerna | Web | 24. června 2011 v 22:49 | Reagovat

Nj toto je ta slavna demokracia, pravo na zdravotnu staristlivost pre miminko je len pre bohatych a zdravych.. 8-O ostatny nemaju pravo na zivot, hamba im!
Dufam, ze u nas nieco take neni :-|

15 Kerria Kerria | Web | 24. června 2011 v 23:14 | Reagovat

Říkám to už dlouho. Politici šetří na špatném místě. Kdy už si konečně zruší tu svoji dotovanou kantýnu? Snad nejsou takoví chudáci, že nemají na obložený chlebíček nebo kafe za normální cenu.

16 Veverka Veverka | E-mail | Web | 24. června 2011 v 23:35 | Reagovat

Oni si zruší babyboxy a ty holky budou dávat děti kam? Do lesa? Do popelnic?
Tolik zmařených dětských životů, když je zruší...

17 Vendy Vendy | Web | 24. června 2011 v 23:39 | Reagovat

Jsem šokovaná.
Co je to za hovado?
Vlastně ani hovadem ho nemohu nazvat, neb urážím nebohý dobytek.
Neustále slyším, jak škrtí na přídavcích těch, kteří se starají o své postižené děti - nebo prostě blízké.
Ale do ústavů budou pořád rvát peníze, a to podstatně větší.
A proč děti z babyboxů rvou na doživotí do nějakých děcáků? Copak tady nejsou lidé, kteří by si je rádi osvojili?
Mně připadá, že tahle vláda vážně zkouší, co ještě vydržíme. Třeba se mezi sebou sázejí.

[6]:Naprostý souhlas.

18 Praguois Praguois | 24. června 2011 v 23:46 | Reagovat

Krom všeho možného, co zde bylo napsáno je to také jeden z dalších důkazů řízeného vlezdoprd..lsví komukoli a čemukoli. Tentokráte OSN. Jak někdo, kdo se vznáší v oblacích všeobjímajícího světa spasitelného humanismu diplomatick´ych hrátek může vymyslet takovou hovadinu, myslím postavit oŕavo znát rodiče nad příležitosti uchovat Holý život je na snadě! Tolik o tom, co si myslím o smyslu OSN. Ale, kdyby měl pan ministr alespoň kapánek sebeůcty, nemohl by svým rectoalpinismem takto hazardovat se životy těch nejslabších.
Nebo je situace fakt už tak zlá, že kultura smrti pronikla i ministerstvo zdravotnictví a to co vypadá jako uprděná circum anální akrobacie, není ničím jiným než vítanou záminkou jak ušetřit a nechat zoufalé ženy v bezvýchodných situacích dělat ireversibilně zoufalé činy. Ptám se tedy, kde jsou prá va novorozenců na ochranu jejich životů? Kde jsou pŕava těchto žen na tuto formu pomoci? A hlavně, kam se vytráci lidskosti a rozum?

19 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 25. června 2011 v 21:29 | Reagovat
20 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 25. června 2011 v 21:48 | Reagovat

[19]: Není to petice, je to skupina, která je proti zrušení babyboxů. Asi se z toho nějaká petice vyvine.

21 hakuka hakuka | Web | 26. června 2011 v 21:59 | Reagovat

Smutné je, že pan Heger se před volbami jevil jako slušný člověk. Byl proti poplatkům a donutil vhodit pro něj lístek do urny i mojí velmi nedůvěřivou mamku, což je co říct. :-?
Celkem rychle si pán hezky po úřednicku proseděl zadek.
OSN je spolek byrokratů, srovnávají etické kodexy sepsané někde kdesi na papíře a na život kdesi u dna znají možná tak z rozjetého vlaku, jinak si to neumím vysvětlit. Ano, každý má právo znát svou matku, ale když mu to právo občas neupřeme, nebude ho mít kdo vymáhat. :-? Tomu se říká menší zlo a bez něj to v životě nikdo daleko nedotáhne...

22 Janinka Janinka | Web | 27. června 2011 v 10:16 | Reagovat

Nemohla jsem jinak, než podepsat...

23 Arcana Arcana | Web | 4. července 2011 v 21:50 | Reagovat

Teda, taky nejsem zrovna tip pokládající každý život za posvátný, ale zrušení babyboxů? Od Evropské unie? Au, má důvěra v lidi opět utrpěla ránu :-(

24 adaluter adaluter | Web | 6. července 2011 v 13:53 | Reagovat

Jako máma, která si prošla laktační psychózou, možná můžu pochopit motiv některých maminek, které použijí babybox. Neobstojí u mě tvrzení, že matky, které odloží dítě do babyboxu, by mu ani v jiném případě neublížily, jak se snaží někteří naznačovat. Já v kritické chvíli sebrala poslední zbytky vůle a rozumu a doslova utekla k psychiatrovi, být to dnes, kdo ví, možná bych utekla k babyboxu, každopádně to byl útěk na poslední chvíli a nechci pomyslet na to, co by se mohlo stát, kdyby "řešení" nebylo nablízku. Není na místě odsuzovat mámy, které tímto dají svému dítěti šanci žít a přežít, ať už se situace později vyvine jakkoliv, i kdyby měly později o dítě znovu požádat, nebo se k němu už nepřihlásit a přenechat ho k adopci. Rozhodně je však na místě odsoudit člověka, který něco, co přineslo padesát šancí na život, plánuje zrušit. Ano, jistě, i dnes některé děti skončí pohozené v popelnici, ale kdo má právo manipulovat s fakty a tvrdit, že žádné z těch padesáti dětí by v popelnici neskončilo a že tudíž babyboxy jsou zbytečné a navíc porušují dětská práva. Kdo bude ta práva vymáhat pro děti, které byly nalezené mrtvé? Právně bude vše v pořádku a stát uhradí jen pohřeb, tomu říkám úspora. A pak už budeme žít všichni v blahobytu, protože zrušení babyboxů zázračně uzdraví náš státní rozpočet a možná zbyde i na popelnice na tříděný "odpad" s nápisem "NA MIMINKA".

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama