Cigareta je pro mě víc než ty

14. března 2011 v 20:51 | Edith Holá |  Téma týdne
Mám za sebou většinu článků k propuknuvšímu novému tématu týdne "Kouření". V hlavě mi zní pořád vtip pronášený chrchlákem Filipa Topola: Jde makléř kolem mrakodrapu a před ním stojí chlápek a strašně kouří a dáví se kuřáckým kašlem. Osoba se ho během zuřivého kašlání vyptá, kolik a jak dlouho kouří, kolik stojí krabička cigaret atd. a říká: "Víte, kdybyste nekouřil, že by ten mrakodrap mohl být váš?!" A pointa? Filip Topol nakonec ze sebe chraplákem vydáví větu: "Jo, von je muj!" Co k tomu dodat? O penězích to není, o strachu o zdraví také ne. Cigarety patří k určitému stylu, patří k romantickým představám, patří k úletům na jednu noc, patří k pocitu, že nyní mám klid, relaxuji, jsem sám sebou, prožívám slast ... A kurva přeci, si jednu slast snad mohu dopřát, ne! Je svoboda a nekuřáci jen kecaj, že jim to vadí, smrdí, cítí to z vlasů, šatů, záclon, koberců a umřou na rakovinu dřív než aktivní kuřáci, protože pasivní kouření je prý škodlivější. Dám si jednu před jídlem, aby mi víc chutnalo. Dám si jednu po jídle, aby mi líp trávilo. Zapálím si před sexem a dám si i po milování. Dám si, když jsem rozčílený, smutný, nešťasný, abych se uklidnil. Zapálím si, když jsem v pohodě, protože budu ještě ve větší pohodě. Nepřestanu, protože mně to chutná.
I ta čtyřicátá?
Jo, i ta čtyřicátá za den.
V noci vstanu a dám si, aby se mi lépe spalo. Ráno si zapálím hned, jak vstanu, abych splatil nikotinový dluh. Jedná se přeci o nikotin, ne?
Když jde o nikotin, kup si elektronickou cigaretu. Obsahuje pouze nikotin pro tu tvou nervovou soustavu a psychickou závislost na něm. Můžeš ji kouřit i doma, neškodí zdraví a nepáchne.
Je moc drahá.
Tak jo. Koupím ti ji k narozkám.
Paráda. Děkujůůů. Všichni mi ji záviděj. Každý se přišel podívat, jak si teď kliďánko kouřím v kanclu a nikdo nic necítí.
Proč už nekouříš to elektronické cigáro?
Nechutná mi.
Jak to? Vždyť jde o nikotin, ne?

Nejde o nikotin. Jde o ten sajrajt. Dehet. Jde o to rychlé potahování. A ten dým ,co se okolo cigára valí. Který je romantický a tak lákavý. Voní snad i z reklam, filmů, klipů, ... V 70. letech ve filmu kouřil snad každý. Doma, v posteli, u jídla, do kamery, ... A tak se kouřilo doma v rodinách dětem pod nos. Byla to norma. Odolejte cigaretám v určitém věku, když kolem všichni kouří. A nádherně přitom vypadají. Krása dobře známého pohybu ruky, gesto zapalování, něžné světýlko na konci cigarety, první vyfouknutý kouř, pocit zakotvení teď a tady ... Nekouřila jsem a přitom jsem milovala písně Psích vojáků, kde snad v každé druhé Topol zpívá o lásce k holce s dlouhou cigaretou ... Kolik pohodových písní je také o kouření. Najdu si místo, kde se dobře kouří ... Začala jsem kouřit. Pomáhalo to od migrén. Ale jen jedna za čas. Když jsem jich vytáhla víc, přestalo to pozitivně působit. Na koncertech, v hospodách ... všude to bylo o image, o naučeném chování ... o sociální sounáležitosti (s kuřáky samozřejmě). Byla jsem schopná vykouřit dvacítku za noc. Ráno jsem měla propálený krk. Patřilo to k nočnímu životu. Nick Cave kouřil i při zpěvu na podiu, my posluchači jsme se pohupovali v dýmech jako na moři ... Rocková romantika. Jednoho dne jsem zjistila, že moje dlouhé červené Moorky obsahují více dehtu než nejsilnější Malbora. Zahodila jsem je. Nečekala jsem, až vykouřím z krabičky poslední cigaretu. Jako Iggy Pop s Tomem Waitsem jsem opravdu dopadnout nechtěla, i když film byl k popukání. Bylo to už období, kdy jsem začala mít ráda sama sebe a život. Svůj dech už jsem vnímala i bez vdechování a vydechování kouře a volné ruce si užívaly své volnosti.

Do mého žebříčku nejlepších článků za téma týdne kouření se dostane bloger - kuřák jen v případě, že upřímně zodpoví, co je za jeho závislostí na cigaretách. Každá závislost něco nahrazuje, něco, co člověku v životě chybí. Něco s čím se nevyrovnal? Před čím utíká? Zvláště když začal někdo už ve svých nácti a jeho osobnost je tak v symbioze s cigaretou. Cigareta = já. Takže pokud silného kuřáka požádáte, aby někde nekouřil, je většinou agresivní. Je to jakoby jste mu říkali, nechci tě tady. Když nechcete jeho cigaretu, nechcete ani jeho. Co je za závislostí na cigaretách?

Kecy o tom, že se cigaret nevzdám, protože mi chutnají a je to má svobodná volba pomalu se zabíjet a že tím nikomu neubližuji a napadání nekuřáků v mém žebříčku neobstojí.

"Byla moc krásná a voněla,
kouřila drahý cigarety a furt se smála,
v očích měla plameny - byla to velká láska..."

Verše ze staré balady od Psích vojáků. Po prvním těhotenství se u mě objevily některé alergie. Tak i na tabák. Takže mně dnes už člověk s cigárem nevoní, nýbrž smrdí jako nasládlá mrtvola. Taky musím okamžitě zdrhnout, protože mi nateče krk a musím si vzít prášek. Takže i kuřák u zastávky mě zasáhne a mému zdraví ublíží.

Ve filmu Žiletky F. Topol parafrázoval Goetha slovy pronesenými směrem ke své přítelkyni: "Kdo nekouří, nedělá nic. Kdo kouří, přemýšlí o životě". Můj manžel má alibi pro své kouření ještě dokonalejší. Když jsem se ho jednou zeptala, jestli mu připadá duchovní život slučitelný s kouřením, odpověděl: "Církev zakazuje při modlitbě kouřit, ale neříká, co smí člověk dělat při kouření." Takže se po ránu při čtyřech cigaretách a dvou kafích modlí.

Pro mě je kuřáctví neslučitelné s duchovním životem.

(K tématu týdne "Kouření" jsem ještě napsala Když jsem kouřila trávu, Smutná a tolerovaná droga a Žebříček k TT kouření)

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Dada a Ivka Dada a Ivka | E-mail | Web | 14. března 2011 v 21:02 | Reagovat

:-D

2 Jedna Snívajúca Jedna Snívajúca | Web | 14. března 2011 v 21:11 | Reagovat

Hm...podľa mňa fajčenie je zlúčitelné zo všetkým pre každého inak...práve preto je to také populárne (nerátam sajrajd ktorí cigára obsahuje) pretože je to pre človeka oslobodenie...no u každého inak. :-)

3 Tea de Emy Tea de Emy | E-mail | Web | 14. března 2011 v 21:19 | Reagovat

Pěkný článek.
Kdo do závislosti sám nespadne, může sebevíc vykládat, jak je lehké, vzdát se ji. Kdo závislost pociťuje, může sebevíc vykládat, jak je těžké, vzdát se ji.

Toť takové moje moudro nakonec :D :D...

4 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 14. března 2011 v 21:28 | Reagovat

[3]: Dobré moudro. Souhlasím. Ale kdo chce, tak se dostane i ze závislosti. Jakékoliv.

5 Auxilium Puellae Auxilium Puellae | Web | 14. března 2011 v 21:38 | Reagovat

Sice jsem proti kouření, ale myslím, že jsi to vystihla přesně. Náctiletí však mají většinou za tou cigaretou jen frajerství, aby byli "in" a zapadli do party.

6 Edith Holá Edith Holá | 14. března 2011 v 22:29 | Reagovat

[5]: Ano, četla jsem to v mnoha článcích od nekuřáků, že je to u dětí a náctiletých o frajerství. Mám dva malé kluky. Jestli začnou kouřit jen z frajerství, tak je to moje selhání jako rodiče. Pokud začnou kouřit, protože jejich otec je silný kuřák, tak zmrskám jejich otce. Manželovi tím vyhrožuji furt. Bylo by to jeho selhání. Pořád doufám, že mají rádi sebe a život a že to neztratí a tím pádem nebudou kouřit. Možná jsem naivní matka. Ach jo. Bylo by mi to moc líto, kdyby začali kouřit a fakt spadli do závislosti.

7 František František | Web | 14. března 2011 v 22:38 | Reagovat

Mám nikotinové závisláky v rodině. Nepomáhá nic abych je to odnaučil. Zkusil jsem do krabiček, kde je varování dát něco drsnějšího.Třeba KUŘ ,BUDE TI HůŘ ! nebo DEJ SI JEŠTĚ JEDNU AŤ TO MÁŠ ZA SEBOU!Výsledek : vůbec to nečtou.

8 Edith Holá Edith Holá | Web | 14. března 2011 v 22:45 | Reagovat

[7]: Oni to nečtou nebo o tom dokonce vtipkují. Zapálí si klidně i na smrtelné posteli, i když vědí, že si ten nádor nebo popraskané cévy kouřením přivodili. To je jen varování výrobců, aby je nikdo nemohl žalovat, že to neřekli, že kouření zabíjí ...

9 Brabikate Brabikate | Web | 15. března 2011 v 1:40 | Reagovat

Skvělý článek, skvěle a především trefně napsáno. Myslím, že máš naprostou pravdu. Můj přítel je kuřák a má kolem takové ty výmluvy typu "na něco stejně umřu" a "aspoň tu nebudu strašit tak dlouho" nebo - když má veselou náladu - "chci abys mě znala jen jako mladýho a krásnýho", ale já mu to stejně moc nežeru. Opravdu si myslím, že to je mnohem hlubší "problém", přesně jak jsi napsala. Sdělila jsem mu, že se mi to nelíbí, a byla bych hrozně ráda, kdyby přestal. Ale zakazovat a přikazovat nic nebudu, to by vedlo jedině tak tomu, že by to přede mnou tajil.
Třeba na to jednoho dne přijde sám.
A třeba taky ne, těžko říct.

Každopádně, tohle je vážně dobře napsaný článek. :-)

10 Slunďa Slunďa | Web | 15. března 2011 v 6:14 | Reagovat

Článek je skvěle napsaný. Líbí se mi hlavně to, jak nekonfrotačně jsi si poradila s tímto konfrontačním tématem. Mně tohle téma nesedlo, protože kouření vnímám jako hrozbu, jako vědomé ničení vlastního zdraví (které začalo nejspíš kdysi dávno z frajeřiny...) a nelíbí se mi to, že z mých daní a odvodů na zdravotní pojištění se platí výdaje na léčbu kuřáků. Takže závěr - ať si každý kouří do libosti, když tím neobtěžuje druhé, ale ať si nese následky. :-x

11 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 15. března 2011 v 9:10 | Reagovat

[10]: Jsi vážně tak blbej, nebo to jen děláš? Ze tvých daní nevidí žádný kuřák ani korunu! To ty díky daním z cigaret nemusíš platit tak vysokou daň z příjmu! Kdyby teď všichni kuřáci přestali kouřit, šel bys do důchodu v sedmdesáti a sociální pojištění by bylo výrazně vyšší. Nesnáším, když někdo píše a nemyslí!

12 Jane Jane | Web | 15. března 2011 v 9:47 | Reagovat

Alergie na tabák? To ti nezávidím. Mám kamarádku, která takovou alergii má.
Je fakt, že neznám snad nikoho, kdo přestal kouřit. V naší rodině je jediná (živá) kuřačka moje babička z tátovy strany. A potom lidi jako třeba já a moje sestřenice, kteří mají matky, které berou kouření jako tu nejhorší věc na světě. Hm, možná i můj otec, ale moje matka o tom neví. Je to vtipný.
(Mimochodem: Iggy Pop s Tomem Waitsem? To je v kterém filmu? Jo, je hezký přestávat kouřit tímhle způsobem. Ale nejlepší odvykání je nedostatek peněz.)

13 Edith Holá Edith Holá | Web | 15. března 2011 v 10:41 | Reagovat

Zadej si na youtube Waits coffee :-) Kdysi jsem to viděla na fesťáku. Existuje i celovečerní "Kafe a cigára" od Jarmusche, ale to už nebylo ono. Ty kratší od něj byly lepší.

14 signoraa signoraa | Web | 15. března 2011 v 11:31 | Reagovat

Krásně napsané. Většina kuřáků začíná z blbosti, soudím podle sebe, nebo jen z prosté frajeřiny něco si dokázat. Já se své závislosti naštěstí zbavila. Přestala jsem kouřit, když synovi bylo tři a půl roku a dceři necelý rok. Od té doby jsme byli nekuřácká domácnost. Moje děti, na rozdíl ode mně nevyrůstaly v kuřáckém prostředí a přesto obě začaly kouřit. A já jim nemohla ani vynadat, protože jsem na tom byla kdysi stejně.
Syn přestal s kouřením ve svých 30 letech a už se dva a půl roku drží. Dcera začala bohužel znovu kouřit potom, co jí trošku odrostly děti. Naštěstí však nekouří doma. Je to bludný kruh. Věřím, že jednou dospěje ke stejnému rozhodnutí, ke kterému jsem kdysi došla i já. :-)

15 Jířa Jířa | 15. března 2011 v 12:33 | Reagovat

Proč jsem vlastně začala kouřit???Co já vím? Z blbosti v 15 na táboře??? Protože si zapákiki všichni, v bílém stanu ze kterýho šel okýnkem dým? Bylo to vzrůšo zakázaného?Asi.Každopádne dneska bych si za to dala po hubě a jestli někdy děti uvidim s cigárem dostanou po hubě taky.Upřímně, poslední roky  mi už ani to cigáro nechutnalo.Naopak.,Obtěžovalo mě porád chodit ven ,a s každou zapálenou cigaretou jsem si přála ,aby už dohořela.S prvnim těhotenstvim mě jako zázrakem závislost přešla .sice i dneska po těch letech,  když zasvítí první jarní sluníčko a přivane ke mě vůni tabáku,vidím před očima  staromák a rozesmáté kamarády a na okamžik cítím ten pocit  rádobysvobody,ale dneska už tabák fakt ne. moje plíce  by mi daly:-)
a ad.elektronická cigareta... i dělá dým. brácha měl, čoudilo z ní pěkně.ovšem dráždí sliznice snad ještě víc než normální cigáro.Bráchovi s nemocnym žaludkem fakt dobře neudělala.

16 punerank punerank | E-mail | Web | 15. března 2011 v 12:48 | Reagovat

řekla bych, že ta e-cigareta spíš svádí kouřit i tam, kde dřív kuřák nekouřil. navíc, taháte a taháte, nic vás nezastaví, prsty nepálí... v krku štípe, škrábe, zatím každej, co znám a zkusil toho nechal...
taky to chce přísnej systém a vůli. zvědavost ale budí, to jo!
Edith, chci se zeptat - bylas někdy opravdu na něčem silně závislá? nevím jestli je to stejný jako na někom...

17 pavel pavel | Web | 15. března 2011 v 13:45 | Reagovat

V tvém, řebříčku nebudu, protože mi cigareta od dětství opravdu chutnala. Zbavil jsem se té závislosti tak snadno, jak jsem s ní začal. Nedělala mi cigareta dobře. Rozhodl jsem se pro zdraví z jednoho dne na druhý. :-)

18 Mami Mami | Web | 15. března 2011 v 15:25 | Reagovat

První dvě třetiny článku se četly jak na tobogánu, pak jsi hupsla do vody a zbytek je tak nějak pod vodou.

19 Janinka Janinka | Web | 15. března 2011 v 17:47 | Reagovat

Já měla taky propálenej krk, a to nekouřím. Stačily k tomu tři hodiny na firemním večírku... :-!

20 Slunďa Slunďa | Web | 15. března 2011 v 18:18 | Reagovat

[11]: A jsme u toho viď? Prostě konfrontační téma jak vyšité ;-) Podívej se na své odvody. Já se dívám na ty svoje a byla bych radši, kdyby směřovaly jinam než na léčbu těch, kteří si své potíže způsobili tím, jak žijí. To ale není jen o kuřácích. To je například i o sportovcích. Prostě kouření škodí zdraví a to nezpochybníš. Máš ale pravdu, že spotřební daň je výrazným přínosem pro rozpočet. Je to schizofrenie našeho státu... Každopádně mohu uvést, že kuřáky apriori neodsuzuji, pokud se chovají odhleduplně. A těch jsem zatím v životě potkala většinu. Dokonce ani nemám potřebu je urážet.  
Přeji Ti hezký večer. :-)

21 Kerria Kerria | Web | 15. března 2011 v 18:25 | Reagovat

Podobných napravených kuřáků je tu poměrně dost. Mě spíš překvapuje jiná věc:
"Proč, když ženská změní na něco názor, začne ho nutit i partnerovi?" (mám pocit, že se to týká hlavně žen) A neplatí to jen o kouření/nekouření, ale všeobecně.

22 Edith Holá Edith Holá | Web | 15. března 2011 v 21:56 | Reagovat

[21]: Kerrio, tak o tom budu přemýšlet. Asi když něco změníš a je to životní změna, tak s tím druhým už pak moc nejde žít, když on zůstane stát. Ano, týká se to více žen. I v mém okolí. Ale proto, protože tak málo mužů něco změní natož životně. Když ale změnu učiní, chtějí také, aby manželka šla podobnou cestou, jinak se musí rozloučit. Jinak je to strašně těžké a vlastně pořád konfliktní a neuspokojivé.

23 Edith Holá Edith Holá | Web | 15. března 2011 v 21:58 | Reagovat

[17]: To jsou ti šťastlivci jako já:-). Taky jsem to udělala z hodiny na hodinu :-D

24 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 15. března 2011 v 22:06 | Reagovat

[16]: Punerank, zkoušela jsem manželovu e-cigaretu a nic mi to s alergií nedělalo. Nic nepálilo, nic nesmrdělo, trochu jsem ji cítila v hlavě (takový ten dobrý stav po prvním natáhnutí:-)).
Pokusím se dohledat ve skriptech, jak je to s tou závislostí. Já si jen pamatuji, že je pár procent lidí nemá dispozice k závislosti. Myslím, že patřím k nim. Na ničem jsem závisle neskončila. Ale je pravda, že jsem nezkoušela tvrdé drogy. Tam totiž člověk možná nemá volbu už po prvním vyzkoušení.
Tak a u těch, co mají dispozice k závislosti záleží na prostředí , v němž vyrůstali, na vztahování se v dětství (pozitivní a pevná vazba nebo ne), na pevné vůli a vztahu k životu a sobě a pak je to také individuální cesta. Člověk může sjet po šikmé ploše jen a jen z vlastního rozhodnutí. Nikdo za to není vinen.

25 punerank punerank | E-mail | Web | 16. března 2011 v 0:36 | Reagovat

[24]:
Pro okolí je e-cigareta samozřejmě mnohem čistší řešení, ale pro kuřáka - nevím, možná oblbovadlo na chvíli, pokus... oddálení toho okamžiku přestat...

Uznávám, lidi zkouší spoustu věcí a nepřipouštěj si ani zdravotní ryziko, ani ryziko závislosti.
Ty naše pokusy ale neberem přece jako krok na šikmou plochu. Nezapálíš si prvně s tím, že chceš kouřit napořád... Netušíme často, že nám to už zůstane a jak těžký je se toho zbavit...
Výtku - nedělej to berem jako peskování, ne jako varování a zkušenost druhých.
nikdo není závislej schválně - jen proto, že se rozhodl dotáhnout to tak daleko...
A jestli nás má většina k závislosti dispozice, nikdo nám neřekl kdo zhruba k čemu, na co si dávat pozor. Poznání přicházívá dost pozdě...
Co jednoho brzo opustí, to druhého rychle připoutá...
Mě dřív ani ve snu nenapadlo, na čem všem a jak lehce je možné být závislý. A když už pochopíme, že jsme v průšvihu, cesta ven z něj není tak lehká, že si prostě řeknu - já chci...
Mně stačí při malé pitomoučké depresi, jak málo mi je rozum platnej, stokrát si řeknu - že ten zmatek co cítím není pravda a přitom si se mnou emoce mávaj sem a tam...
a to jsem se neprala nikdy s opravdickou, pořádnou závislostí a nikomu to nezávidím...

26 Mami Mami | Web | 16. března 2011 v 10:56 | Reagovat

Článek má suprový začátek o odvázané a sebejisté Edith, pak došlo k nějakému příliš rychlému procesu očištění a obrácení smyslu první poloviny článku, takže jako čtenář tápu.

Jako matka však chápu, takže nemusíš dál nic vysvětlovat :-)

Hodnotím článek, jako takový, ne tvou osobnost. Jsi pro mě spisovatelský vzor, a tak přemýšlím, proč jsi rozjetý úvod náhle obrátila opačným směrem.

27 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 16. března 2011 v 12:10 | Reagovat

[26]: Jak jsem psala u Tebe. Voda jsou vždy emoce. Tvůj obraz vody o mém článku možná vystihl něco, do čeho se pouštím v rozepsaném článku (o vztahu se silným kuřákem). A nechtělo se mi hned. Možná je všechno jinak a cítila jsi to tam jen Ty. Já jsem s článkem byla spokojená :-)

28 Storyteller Storyteller | Web | 17. března 2011 v 22:01 | Reagovat

Jako, existuje vůbec nějaký racionální důvod, proč kouřit? Cigareta jako módní doplněk? Cigareta jako nástroj k přemýšlení nad životem, uvádění se do pohody, odreagování se, zbavení se nervů? Nesmysly.

29 Radek Radek | 21. března 2011 v 13:06 | Reagovat

Tak jsem do Libora hucel, ze ma papat Champix. (www.champix.cz) Uz jsem tim uspesne odnaucil 4 lidi kourit. Ale on zarputile odmita. Asi potrebuje tu spravou vysvetlovaci techniku (motivaci).
Radek

30 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. března 2011 v 13:14 | Reagovat

[29]: Tu musí najít u sebe. Zatím ho nic a nikdo neodnaučil ... Je zatím víc, než si umíme představit. Ti lidé, co jste odnaučil, chtěli a měli vnitřní motivaci ...

31 hellstorm hellstorm | Web | 30. března 2011 v 16:05 | Reagovat

Filip Topol, to je borec!

32 Kamil Kamil | E-mail | Web | 16. června 2011 v 23:18 | Reagovat

Jasne, kdyz kourit, ale elektronicky. Jsem pro. Sam se nezabijim a okoli neobtezuju.

33 Swech Swech | E-mail | Web | 24. října 2011 v 15:27 | Reagovat

Moc pěkný blogík. Zase někdy mrknu

34 designer wedding dresses designer wedding dresses | E-mail | Web | 31. října 2012 v 13:01 | Reagovat

A. Because he wanted to see time fly!
http://www.standdress.com/

35 Kristýna Kristýna | 13. prosince 2012 v 9:42 | Reagovat

ja jsem kuřačka už od 16-ti let,libí se mi kouřit,a přestat nechci.je pravda že už jsem zavislá,ale cigareta mi dává ten blahodárný pocit,kdy je mi skvěle.když cigaretu nemám,je mi strašně.Ale tak si zajdu cigarety koupit a je mi zase fajn :-)To malý komentář pro všechny kuřačky,kterým se kouření líbí a jsou už na cigaretách stejně závislé jako já :-)

36 champagne dresses champagne dresses | E-mail | Web | 19. dubna 2013 v 5:09 | Reagovat

I enjoyed this. Do you have a RSS feed?.
http://www.queweddingdresses.org/

37 Karel Karel | 8. října 2013 v 15:51 | Reagovat

[2]:Já mám při tom také osvobozující pocit. Lepší než kouřit klasickou, ale zdravé to také není, to víme všichni, že má nikotin [:tired:]http://eshop.equit.cz/

38 Tereroha Tereroha | 6. února 2014 v 8:58 | Reagovat

Ehm... Kafe a cigára je podvídkový film od Jima Jarmusche. Co myslíš tím "kratší od něj byly lepší"? :-D Ale jinak fajn článek o kouření .-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama