Vážení a milí, otázka pro vás ...

8. února 2011 v 20:17 | Edith Holá |  CESTA K MÝM MATKÁM - nejen ukázky z knihy
Vážení a milí, moji potenciální čtenáři!

To je úvod:-) Jak bych vám to jen nastínila. Mám takový nápad, který jste mi už několikrát vnukli vy sami, že bych se pokusila dopsat román. Možná že se i rýsují možnosti, že by ho někdo považoval za dobrý a vydal ho, když dám jednomu ze svých příběhů knižní románový tvar. Nevím sice, jak se to dělá a nikdy jsem neuměla koncovky, ale chtěla bych se pokusit:-). Vím, že s malými dětmi, bez sítě babiček to může trvat půl roku až rok, než příběh nabyde svůj tvar a závěrečnou tečku ...

Začla jsem psát na blog kvůli sobě. Pak ale více a více i kvůli vám. Proto vám patří má otázka:

Co byste si ode mě přečetli více v knižní podobě "Cestu k mým matkám" nebo "Renu a její tygry"?

Budu ráda za každý názor, za připomínky, nápady, za zdůvodnění proč zrovna tohle a ne tamto :-) Anketu z toho nechci dělat, radši a s potěšením si přečtu vaše komentáře.

"Cesta k mým matkám" má blogově 37 kapitol a naleznete ji na mém blogu ve stejnojmenné rubrice. první kapitola http://edithhola.blog.cz/1007/rozpojene-osudy-se-znovu-spojuji.

"Rena a její tygři" má zatím 9 kapitol a můžete si ji přečíst na mém blogu ve stejnojmenné rubrice. První kapitola http://edithhola.blog.cz/1101/rena-se-rozhodla

Vaše Edith
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Liliann Liliann | Web | 8. února 2011 v 20:47 | Reagovat

Cesta k mým matkám je zvláštní název :D .. připadá mi to jako chlap co byl třikrát rozvedenej a tchýně chodí vybírat alimenty :D .. Přečetla bych si spíš to druhý :) ..

2 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 20:52 | Reagovat

Edith a proč ne obě? napřed jedna, potom druhá:) cestu k mým matkám rozhodně jo! nevím jestli se má kniha jmenovat přesně takhle, ale určitě si ji koupím, až vyjde:)

3 Jane Jane | Web | 8. února 2011 v 21:10 | Reagovat

Renin tygr místo Tracyho tygr? :-)

4 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:15 | Reagovat

[3]: Rena najde čtyři tygry :-)

5 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:20 | Reagovat

O co vlastně šlo, kterou z knih dopsat dřív nebo o názvy?

6 Andy Andy | Web | 8. února 2011 v 21:20 | Reagovat

Určitě Cestu. Myslím, že to zaujme a.. je to skvělé.
Hodně štěstí =)

7 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:26 | Reagovat

[5]: Punerank, pomalu, pomalu. Já neumím ty koncovky a Ty chceš po mně hned dvě :-D Jasně že jde o dopsání obou. Ale nejprve musím dopsat jednu a ne pracovat na obou zároveň. :-D

8 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:31 | Reagovat

CKm je srozumitelnější i pro opravdu průměrného čtenáře. Navíc je to reálný příběh, bez příkras a fikcí. Renu nečtu, neb jsem odpůrcem výkladu snů a jiných praktik.

9 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:35 | Reagovat

[8]: Davide, tím výkladem snu to jen začíná:-). Já vím, že jsi i odpůrcem psychoterapie. Ale já a mnoho mých známých to postavilo na nohy. :-D Ale díky. CKMM bude ale náročnější na zpracování v nějaký tvar. Krom toho to bude i dost riskantní pro mou nevlastní rodinu. Sice mě odpískali a nic jim nedlužím, ale i tak ... A vůbec to téma může být ve společnosti kontroverzní.

10 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:42 | Reagovat

[9]: Co není kontroverzní, to je neprodejné, takže buď ráda. Já si zpracování CKM dovedu představit. No a rodinu? Tu moc nepotřebuješ a dle mého čím dál budeš od své nevlastní matky, tím líp pro tebe!

11 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:51 | Reagovat

[10]: Ty už myslíš na prodejnost? :-D Ale máš pravdu, kontroverznost táhne :-D Za pět kaček v Levných knihách bych fakt skončit nechtěla.

12 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:52 | Reagovat

[5]:  Já vím, pomalu pomalu:) Jen tak trošku zlobím.
Ve výklady snů taky nějak nevěřím, ale není to pro mě důvod, proč nečíst román, umím to asi i částečně - jedno vytěsnit a jiné si z toho vzít.
A co se ckm týká, Edith, ty máš k té nevlastní matce pořád ohledy? po tom všem:(

13 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:54 | Reagovat

[12]: Představ si, že jo. I strach. Jsem patologická altruistka, jak by řekl můj známý, co si nebere servítky. On by to řekl ještě asi hůř.

14 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:07 | Reagovat

[12]:  Je hrozné, jakou moc nad náma někdo má, roky ho nevidíme a pak pohne prstem a jsme s nervama v háji... Ani Kubíka bych tam nepouštěla, než si z něj matka udělá zbraň:(Jen piš, piš, poděl se s ostatníma o svou bolest a snad jí bude míň:) Nedovoluj jí už ničit tě. Já vím, ono se mi to lehce říká, ale tol´k bych ti přála osvobodit se:) Pár důležitých kroků jsi udělala, jen tak dál:)

15 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:12 | Reagovat

[14]: Díky! Děj se vůle Boží a ne má.

16 Malkiel Malkiel | Web | 8. února 2011 v 22:16 | Reagovat

Mně osobně hodně chytla Cesta k matkám, Rena a tygři mně nechytla vůbec. Je to ale pouze můj subjektivní názor. Je však otázkou, jestli by to zajímalo i jiné čtenáře. Já jsem totiž poněkud nestandardní čtenář. A navíc je ten příběh tak nějak bez konce, tím že zatím nebyl nalezen otec. Viděl bych to nadějněji, kdyby to bylo CKMMAMO. Lidi chtějí happyendy. Třeba by to ani nikdo nechtěl číst a skončilo by to v Levných knihách, jak píšeš. V tomto směru ti opravdu neporadím, protože obchodní nadání rozhodně nepatří k mým silným stránkám. Ale jestli máš dost peněz na vydání, tak do toho jdi.

17 Malkiel Malkiel | Web | 8. února 2011 v 22:21 | Reagovat

[14]: punerank: Ono je ovšem ještě hroznější, že se mnohdy matky vlastní krve dopouštějí na svých dětech neskutečných duševních a citových zvrhlostí. Tam je to ještě zákeřnější a nebezpečnější než u těch adoptivních matek.

18 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:28 | Reagovat

[17]:  Malkieli, máš pravdu. Nevlastní nebo vlastní, od mala je to máma a tak jsou zákeřnosti špatný tak jak tak:(

19 punerank punerank | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:34 | Reagovat

[18]: Taky bych správně měla psát rodiče. Já vlastního otce neznám vůbec, vlastní je plus mínus prima. Slíbil mi, že mě jednou k tomu vlastnímu zaveze, ale zůstalo jen u slibu. Nemám dojem, že by to setkání nevl. otci vadilo, jen nějak zapomněl...

20 Mami Mami | 8. února 2011 v 22:45 | Reagovat

Předem bych se chtěla omluvit, že blog a své přátele zde poslední dobou nestíhám. Neobávejte se však, v mém reálném srdci máte místo stále.

V knižní podobě - do knihovny - bych uvítala Cestu k matkám, i když Renu v kapesním vydání bych si klidně vzala i do MHD.

21 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:47 | Reagovat

Jo, vlastní nevlastní. Dítě to bere jako "maminku" a neřeší, jestli vlastní nebo ne. To až později. A odložené děti mají silný vztah k mámě, která si je vzala, protože jsou šťastné a hrdé na to, že ji mají, když po ní tak dlouho toužili. Odpouští ji kde co a viní sebe za kde co. Ale tak je to u obětí všeobecně. Já jsem tam byla od druhého měsíce života. Vlastním nákladem to vydávat nebudu:-) Když se mi to podaří dopracovat, tak nabídku mám.

22 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 22:48 | Reagovat

Pardon, toužily tvrdé y :-D

23 signoraa signoraa | E-mail | Web | 8. února 2011 v 23:04 | Reagovat

Myslím, že už jsem v některém komentáři na Tvém blogu navrhovala knižní vydání CKMM. Renu jsem přečetla, je sice na začátku, ale nechytla mě tolik jako Tvůj osud v CKMM. A já pevně věřím, že by si své čtenáře našla a spoustě lidí s podobným osudem by pomohla. A já tady přede všemi slibuju, že bych si jí opravdu koupila. :-)

24 Malkiel Malkiel | Web | 8. února 2011 v 23:05 | Reagovat

[18]:[21]: Nemohu z osobních zkušeností posoudit rozdíl mezi vlastní a nevlastní. Ale myslím si že v pozdějším věku, když už dítě bere rozum, to může hrát významnou roli. Rozhodně v posuzování skutků nevlastních rodičů ze strany dítěte. Nepokrevní rodič může mít jakési alibi, tím že je nevlastní. Vlastní rodič takové alibi těžko může očekávat. Neboť jak se říká "krev není voda". To je mimo jiné věc, s kterou tak trochu bojuju já. Se skutky vlastních rodičů, zejména matky.

25 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 23:07 | Reagovat

[16]: Otce nelze nalézt. Musela bych asi do Pošty pro tebe a to fakt nejdu. Tak jedině někdy příště CKMT :-D

26 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 23:12 | Reagovat

[24]: To je fakt těžké posoudit. Podle mě bolí každá matka, která páchá špatné skutky. A teď si představ, že surrogátním mateřstvím můžeš mít i tři matky. Brrr.

27 Janinka Janinka | Web | 9. února 2011 v 8:34 | Reagovat

Byla bych pro cestu k mým matkám. Ale vydání knihy je celkem cesta trnitá, i když bude čtivá a zajímavá. Pokud nemáš známé jméno, nebo spojku přímo v nakladatelství, je její vydání spíše nepravděpodobné...

28 Janinka Janinka | Web | 9. února 2011 v 8:51 | Reagovat

Aha, teď koukám, že se ti už rýsují možnosti (někdy to čtení s miminem za zády je složitý :-)), tak snad ti to vyjde!

29 edithhola edithhola | E-mail | Web | 9. února 2011 v 10:33 | Reagovat

[28]: To znám:-) Nedávno se mi takhle podařilo i fopá vůči Punerak. prostě jsem její komentář četla půlkem oka, druhým koukala na články k TT a druhým okem sledovala ty své dva lumpíky...

30 Kerria Kerria | Web | 9. února 2011 v 11:02 | Reagovat

Taky se přidám k ostatním. CKMM jsem četla jedním dechem. Rena je na mě asi příliš duchovní. Nějak nemůžu přijít na to, o čem to vlastně je. Pořád čekám, kdy se začne něco dít.

S tou rodinou bych si až tak moc starostí nedělala. Když na věc přijde, můžeš to vydat pod nějakým pseudonymem.

31 punerank punerank | E-mail | Web | 9. února 2011 v 11:02 | Reagovat

[29]:  Ale no... o nic nešlo:) taky musím někdy radši přemýšlet než psát:)
a s těma knížkama - začni s tím, s čím se potřebuješ víc vypořádat.
Jakto, že čas tak šíleně utíká, sotva vstanu? Já mít děti, tak snad spotřebuju 4 dny v jednom:)

32 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 9. února 2011 v 11:17 | Reagovat

Já teď nebudu hodnej, ale řeknu to. Zatímco ta cesta je osobní vyprávění a už tím je čtenáři blízká, je Rena jakýmsi pozorováním jakoby někoho jiného. Zkusil jsem tři kapitoly a mě to prostě nebaví! Je to nuda. Ono už to psaní ve třetí osobě je zákonitě odtažitější, než napsat: „Já jsem prožil, mně bylo smutno." Nebudu číst ani ty další kapitoly, protože to základní, co mi tam vadí, to se nezmění.

33 edithhola edithhola | E-mail | Web | 9. února 2011 v 21:17 | Reagovat

[30]:a [32]: Kerrio, pro Tebe je to moc duchovní a Davide, pro Tebe zas mimokřesťanské neduchovní. Co člověk to názor. Manžel přečetl předposlední kapitolu a prohlásil, že to je duchovní striptýz.
Já vím, že je to zatím trochu nepochopitelné, o čem to je. Kdyby to bylo už napsané, tak bys to možná, Kerrio, zase četla jedním dechem :-) Nemám ale tolik času. Já jsem zjistila při tématu bolest na duši, že mám poznámky ze své intenzivní tříměsíční terapie. Takže je to příběh ženy, která ji podstoupí. Zatím mi čas dovoluje psát pomalu, takže je furt dva dna před nástupem na terapii. Na těch dnech, ale chci ukázat, jak moc byla závislá na tom muži, jak je to nezdravé, až sebezáhubné. jak ta závilsot vlastně je stejná jako na drogách. Bolesti, absťáky, chapadla závislosti ... Už nebylo jiné cesty. Ten sen to jasně ukazuje. Dveře jí musí někdo jiný otevřít a pomoci ji vykročit jinými cestami. Možná jednou změním třetí osobu v ich formu. Ale z nakl. mi dali najevo, že musím pracovat jen na jedné věci. Takže vůbec nevím. Když Renu nedopíšu teď, tak třeba už nikdy. Je velmi těžké se dostat do obrazů a emocí před dvanácti lety zvláště té závislosti a pak vyjití z ní ...

34 edithhola edithhola | E-mail | Web | 9. února 2011 v 21:21 | Reagovat

[16]: Malkieli, knihy s happyendem končí právě v těch Levných knihách:-). Happyend je přeci uprostřed. Nalezení bio mamky!!! a zjištění, že je to hodná žena!!! "a žijí na zámku dodnes, jestli neumřeli" - jenže nikdo neví, JAK na tom zámku žili, než zemřeli :-) Růžové to asi nebylo, tak už se to nepopisuje. Já ano :-D

35 Neriah Neriah | 9. února 2011 v 22:25 | Reagovat

Přidám se k většině - též se mi více líbí Cesta k mým matkám. Je velice emotivní a snad skoro každý se do příběhu dokáže vžít. Ich forma na tom má jistě velkou zásluhu... A hlavně mi tento příběh částečně pomohl pochopit kamaráda, který v pěstounské rodině žije, i když prožívá naprosto něco odlišného...Proto má pro mě příběh velkou cenu.
U Reny tak nějak nevím, co si myslet, počkám si na to, až toho bude víc :-) Ale myslím, že by se k tomu určitě taky hodila ich forma, čtenář to pak dokáže lépe prožít.

36 kerria kerria | Web | 10. února 2011 v 10:46 | Reagovat

[33]: Nechci říct, že je to špatné. Protože jsem četla CKMM, tak věřím, že se to po nějaké době rozběhne a bude to zajímavé. Zatím je toho napsáno skutečně málo. Přála bych si, abys v Reně pokračovala, protože tuším, že i tento příběh bude mít lidem co říct. A je docela možné, že až bude Rena dopsána, bude daleko lepší než CKMM.

37 sayury sayury | Web | 11. února 2011 v 15:06 | Reagovat

Kdysi jsem narazila na tento blog a stále se sem ráda vracím, ačkoliv jsem neměla tolik času,abych přečetla všechny kapitoly a psaní co tu je :-) Každopádně jsem stihla něco málo přečíst a zatím jsem pro cestu k matkám :)

38 sayury sayury | Web | 11. února 2011 v 15:07 | Reagovat

Jo a mimochodem, děkuji za výběr do žebříčku TT, to mě opravdu potěšilo :-)

39 Lucka Lucka | E-mail | Web | 14. února 2011 v 10:27 | Reagovat

Já jsem rozhodně pro Cestu k mým matkám. Je to příběh, který mě silně zasáhl a vyvolal ve mně celou řadu emocí. Pokud tohle nějaký příběh dokáže, považuju ho za silný a kvalitní. Z tohoto důvodu si myslím, že by měla být Cesta k mým matkám vydaná jako první. Mám takový pocit, že řadu čtenářů právě tenhle příběh osloví a možná mnohým i pomůže vyrovnat se s podobnými problémy. Pokud kniha opravdu vyjde, určitě si ji koupím :-)

40 fake breitling venger skyland watches fake breitling venger skyland watches | E-mail | Web | 2. května 2013 v 7:58 | Reagovat

A. You go on a head, I'll just hang around!
http://www.latewatches.com/breitling-colt-gmt.html

41 Miri Miri | E-mail | 16. května 2013 v 21:14 | Reagovat

Po přečtení všeho...od Tebe...vím , že mi pomůžeš....potřebuji Tvoji pomoc!Není mým způsobem vydírání, jakékoliv....opravdu jsem na dně...Nina2@post.cz

42 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 16. května 2013 v 21:24 | Reagovat

[41]: Můžeš mi napsat do zpráv autorovi. Ale opravdu netuším, jestli Ti mohu pomoci...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama