Češi pro většinu národů jsou zloději, smraďoši a vyčůránci

16. února 2011 v 18:24 | Edith Holá |  Téma týdne
O Češích si většina národů okolo myslí, že kradou, takže vás prodavači v obchodě začnou více sledovat, jakmile rozklíčují vaši češtinu. Nebo dokonce z luxusního butiku vám dají diplomaticky najevo, že tem nemáte co dělat, protože jste spodina. Některým národům smrdíme, protože parfémová kultura u nás je ve stadiu "pořádný chlap má smrdět" (články zde a zde). A běžně si myslí, že jsme vyčůránkové. Občůráme a vyšvejkujeme se i z podepsaných smluv. Dobrá vizitka! Jsme spodina. Na někom se musíme vybít, tak proč ne na té podle nás ještě větší a smradlavější, nepřizpůsobivějíš a zlodějštější spodině. Jako děti do asi šesti let. Nerady říkají o sobě, že za něco mohou, i když to vědí. Ale za to, co udělají, může Pepíček od vedle, brácha nebo nějací třeba skřítkové počůranci. Je to stadium, které k nabývání ega patří. To je fajn, že jsme ve stadiu sebeuvědomávání se už několik desítek let. Stejně jako romské etnikum je asi 70 let v postupném klesání ke dnu po té, co jim společnost ze dne na den vzala identitu. "Kolektivní vina! Co to je? Jdi s tím někam. Já přeci odsuzuji jen ty nepřizpůsobivé a je mi jedno, jestli je bílý nebo černý. Já přeci nechci ve společnosti trpět zloděje, smradlavé bezdomovce a Cikány, ... budu to říkat svým dětem, protože je varuji před zlem. Nemluvíme o barvě pleti, ale o hodných a zlých ..." Takže naše děti si pak k Cikánovi ve škole nepřisednou. Když se ve vesnici v pěstounské rodině objeví cikánské děti, tak neřesíme, že jsou čisté a v bílé rodině, ale celá vesnice se proti tomu postaví a když nepochodí, tak jim aspoň verbálně a někdy i činy život osladí. Nakonec ještě dojde takový běloch k názoru, že opravdu nemáme problém s tmavou pletí ani jinými národy. Jsme úžasní, protože neodsuzujeme negroidní rasu, Vietnamce, Židy, Ukrajince, Rusy, Číňany, Japonce, Amíky ... Kde je teda problém? Prostě v Cikánech. 

Já si tedy z dětství pamatuji něco jiného. Cikáni byli hnusní, smradlaví, zlodějský ... Špinavej jako Cikán bylo běžné sousloví. Stejně jako označení Rákosníci, Pšoňďáci, Žluťáci. Židovský antisemitismus (po celém světě) má v jazykové výbavě hodně lidí: nežiduj, židovat, Žiďák..... A z dětství si pamatuji básničku: černoušek bubu, měl černou hubu, prdelku foukací ...(zbytek si nepamatuji). Takže Malkieli to je ta naše česká snášenlivost jiných ras a jiných národů za totáče? David B. zase píše v komentáři pod mým článkem: "Pan Werich kdysi vyprávěl, jak v Americe černoši okradli Jaroslava Ježka. Ten prý z toho měl obrovské trauma, protože měl vždycky rád černé muzikanty. Já nechci číst knížku jen proto, že ji napsala Romka. Nechci poslouchat muziku, protože je romská. Pro mě je vždycky rozhodující jen kvalita, ne původ. Ale říkej si, co chceš, zkušenost většinové společnosti s cikány je negativní, takže jako varuji děti před pedofily, varoval bych je i před cikánem." Jak by se mu líbilo, kdybych své děti varovala před tím, že když potkají na ulici člověka s postižením, ať předpokládají, že může být agresivní, takže než mu nabídnou pomoc, ať jsou radši na větší vzdálenost, než je jeho hůl". Hrozné, ne! Dělá se mi z toho špatně, ale je to adekvátní a pravdivé jako to, že většina Cikánů je agresivní a kradou. Proč tomu tak je, možná pochopíte z žebříčku hodnot, který jsem nafotila na přednášce o etnických menšinách zde. Platí ale zdá se pro každého, kdo má těžší život, byla mu odebrána identita nebo ji ztratil. 

A jen tak mimochodem můj kamarád ze Španělska byl za svých 15 let, co tady mezi ušlechtilýma a hodnýma Čechama žije, několikrát napaden na ulici jen proto, že si dotyční mysleli, že je Cikán. V médiích se občas objeví zprávy, že byli napadeni třeba i nějací vědci, lékaři s tmavší pletí při krátkém pobytu u nás. Nojo, úžasní nerasističtí Češi je přepadli a zmlátili jen tak. 

Malkiel se rád hádá, má rád adrenalin z hádavých komentářů, takže občas pustí něco naprosto demagogického, nasíracího a těší se ... nebo naopak napíše něco, co souzní se skupinovou stupiditou, která se u těchto nízkoprahových problémů okamžitě ukáže. Jako Nova:-) Všichni mu tleskají. Proč se zabývat kořeny problému? Proč vědět proč a pak přijít společně na to jak! A poučit se z toho, jak jsme to doposavad blbě řešili? A k tomu ty omleté věty o demolování panelákových bytů, které jsme jim v 50. letech štědře nadělili. Ale zapomněli se jich zeptat, jestli je chtějí. A oni za ten luxus (to naše odtržení od huby) se odměnili devastací. Jejich děti jsme jim naházeli do školek a do škol. Neuměly česky, nebyly připraveny no a ... Řemesla jsme jim zakázali, protože za komunismu soukromnictví přeci neexistovalo. Takže jejich zručnost zmizela. Sociální dávky jim sebraly poslední chuť pracovat. Nojo, proč by pracovali, když mají v genech způsob žití "teď a tady". Oni byli zvyklí pracovat nárazově a skupinově. Někde byla práce, tak tam chlapi zajeli a udělali to. A pak žili z toho, co dostali. A nebo právě muzikanstvím, nožířstvím atd. Na rasové předsudky má vliv dědičnost (to neříkám já, Davide, ale Koukolík, který čerpá z dlouholeté minnesotské studie *1). Takže fakt tohle nemá cenu psát, protože komu je to dědičně dáno, tak to stejně nenahlédne. Prý se to vzdělaností umírňuje (píše opět Koukolík). Mně připadá podle vašich článků, že mnohdy u dědičných rasových předsudků naopak vzdělanost způsobí demagogií, polovičatost ... ale článek vypadá velmi chytře. 

V téhle společnosti hnije spousta věcí. Ale skupinovým zlem nebo skupinovu hloupostí tomu ještě pomáháme. (O skupinové hlouposti rovněž Koukolík *2)

Připomínáte mi moji nevlastní mámu. Taky jenom hledala na všech smradech negativa. Roky vypráví, co jsme jí provedly a provádíme, nazasloužíme si žít a ona nám tolik dala. Do detailu si pamatuje všechno, co jsme kdy rozbily, počmáraly, počůraly, pozvracely, ukradly ... Nemusíte mi psát, co všechno vám Cikáni provedli. Znám to z nevlastní rodiny. Od přátel, kteří kvůli výkalům od Cikánů přede dveřmi se museli vystěhovat. Z médií. Z Plzeňské ulice na Smíchově, kde jsem dva roky bydlela ... Povídat si o činech smraďochů, nepřizpůsobivých, zlých nikam nevede. To už si sdělujeme desítky let.  Pokud se nebudeme snažit odhlédnout od sebe a nahlédnout  kořeny problému, tak z toho nenajdeme východisko.

A jen tak mimochodem na těch nepřizpůsobivých jsou i pozitivní a následováni hodné hodnoty. Jenže většina z nich už sama o tom neví a nesem na tom spoluvinu.

Tak takhle jsem chtěla ukončit článek dopoledne. Jenže z lidí leze na téma rasismus taková černota a bahno, že se nestačím divit. Tak jo, pošleme je za hranice. Indiánům jsme vzaly půdu a zavřeli je do rezervací, Cikánům jsme zakázali styl života, Armény jsme vyhladili, Židy poslali do plynu, podle hitlerovců je hodný života jen bloňďák s modrýma očima ... atd. atd. Nezaslouží si žít mezi námi úžasňáky. Jsou jiní. Jinakost rozčiluje. Jakákoliv. I minimální (např. brýle, pisklavý hlásek, vtáčení nožiček, ...). I pozitivní (vyšší IQ, talent, schopnost vydělat peníze, podnikat, atd.)

Jinakost odsuzujeme. Proč? Co je zatím? Závidíme Cikánům, že si žijí, jak chtějí, žijí ze sociálních dávek a my musíme chodit přizpůsobivě denně do práce ... Odsuzují i křesťané. 

Takže neodsuzování je asi dar napříč náboženstvím i životem bez víry. Pojmenování problémů je jiná věc, ale odsouzení do toho nepatří. Jenže přesně tohle máme rozdílné od Cikánů. My jedem v kultivované mstě a touze po spravedlnosti. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě ... to je oblíbené úsloví Čechů. Když se nemůžeme pomstít my sami, tak to necháme na Bohu. On je ten spravedlivý, co potrestá ty, co nejdou podle našich norem, jsou jinačí a nás to děsí. 

Vím, že tento článek nebude většinou pochopen. Děkuji Bohu, že jsem nezdědila rasové předsudky. Že se mě xenofobie příliš netýká. Jinakost miluji a beru si od jiných etnik a kultur isnpiraci. 

Vím, že bych si nemohla romské dítě adoptovat, protože bych ho prostě nechápala a nahlížela bych jeho kroky bílým rozumem. Jsou jiní. Tak jak jsme nastavili pomoc tomuto etniku, to nefunguje. Bylo to o nich bez nich.

Jeden můj bolivijský kamarád mi řekl, že bílá rodina nemá vychovávat v adopci tmavé. Plně s ním souhlasím. Poznamená to je i nás. Je pak nepřijmou ani jejich, ale ani my bílí. Romové vždy byli bráni jako příklad těch, co žijí pro rodinu. Jenže děcáky plné romských dětí ukazují na devastaci i tohoto jejich pozitivní daru. Vše je ztraceno a pád dolů trvá příliš dlouho a naše odsuzování nemá konce. 

P.S. Promiňte, následující kategorickou větu. Kdo neviděl film Crash nebo ho viděl a nic mu nedošlo, není člověkem. Je běžně v půjčovnách DVD. 

Naštěstí nová generace ví, že svět je barevný a chleba z nebe patří všem. Tady je milovaná pisnička oblíbené kapely mých synů Arky Noego. 



Dodatek: V tomto úterním článku jsem v emocích uletěla na slovech kolektivní vina. Samozřejmě tohle neexistuje. Vždy se v národě najdou ti, co nekolaborují (do kolaborace zahrnuji nejen aktivní, ale i pasivní - tiché přežívání a neodporování zlu). Takže nemohu napsat, že neseme kolektivní vinu za chyby, co se staly v naší historii. Už přes tři sta let odmítáme zodpovědnost za naši historii. Mylně se domníváme, že v roli oběti za nic nemůžeme. Více v mém článku Film Crash po česku.




______________________________________________________________________________
Koukolík, František - Drtilová, Jana: Vzpoura deprivantů (Makropulos 1996, kapitola Osobnost a dědičnost s. 84 - 90, kapitola Skupinová hloupost str. 173 - 196)
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 yuripovidky yuripovidky | Web | 16. února 2011 v 18:34 | Reagovat

trapný!!! píšu líp!!!

2 Petrulka Ve Škatulce Petrulka Ve Škatulce | Web | 16. února 2011 v 18:43 | Reagovat

Ou, nádherný článek, strašně vyčerpávající! Mimochodem,
[1]: tady chce někdo návštěvnost, alespoň je vidět, kdo je tu trapnej! :D

3 Veronika Veronika | Web | 16. února 2011 v 18:57 | Reagovat

[1]: to píše všude kde jde o toto téma se koukněte :-)

4 Kerria Kerria | Web | 16. února 2011 v 19:03 | Reagovat

Edit, myslím, že si to moc bereš. Každý z nás má v sobě citlivé místečko, kde nás může zranit i nevinná poznámka.

Většinu těch článků nevidím jako rasistickou, ale spíš jako povzdech nad situací a hlavně jejím oficiálním "řešením". Romové mi nevadí, ale štve mě, že se jim cpe horem dolem, zatímco my ostatní se musíme čím dál více uskromňovat.

[1]: Samochvála smrdí! :-D

5 dis-talentka dis-talentka | Web | 16. února 2011 v 19:08 | Reagovat

Pěkný článek.. vyčerpávající. A tohle: "Pokud se nebudeme snažit odhlédnout od sebe a nahlédnout  kořeny problému, tak z toho nenajdeme východisko." je svatá pravda..

6 Malkiel Malkiel | Web | 16. února 2011 v 19:13 | Reagovat

Začínáš se uchylovat k osobním výpadům a hodnocení jiných blogerů na svém blogu. Máš to zapotřebí? Budeš mít lepší pocit, že tvoje pravda bude mít větší váhu než pravda těch druhých?

7 edithhola edithhola | E-mail | Web | 16. února 2011 v 19:27 | Reagovat

[6]: Nepiš demagogie a posměšné fikce a nebudu muset psát :-D Piš o kořenech problémů s humorem tobě vlastním a budu ti vděčná. Nevím o své pravdě :-), ale o svých zkušenostech a o studiích odborníků, které se dotyčnými problémy zabývají dlouhodobě a z toho vycházel můj článek.

8 edithhola edithhola | E-mail | Web | 16. února 2011 v 19:29 | Reagovat

[4]: Kerrio, ale tohle přeci víme všichni už spoustu let. Že je to špatně řešeno a nikomu to nepomáhá.

9 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 16. února 2011 v 19:34 | Reagovat

Děkuji za citaci v článku. Také si jednu z toho tvého vypůjčím:

Vím, že tento článek nebude většinou pochopen. Děkuji Bohu, že jsem nezdědila rasové předsudky. Že se mě xenofobie příliš netýká. Jinakost miluji a beru si od jiných etnik a kultur isnpiraci.

KONEC CITÁTU

Jinými slovy: Milí čtenáři, jste hodní, že jste přišli, ale příliš hloupí, než abyste mohli tento můj intelektuální skvost pochopit. Děkuji Bohu, že jsem nezdědila rasové předsudky jako vy......

Pýcha, sebestřednost a hloupost. To jsou jediná tři slova, kterými tento článek můžu hodnotit.

10 punerank punerank | E-mail | Web | 16. února 2011 v 19:48 | Reagovat

Edith, nemusíš dětem říkat, že jsou všichni postižení skvělí a hodní, ani že jsou zlí. připrav je na obě varianty. proč je ti z toho špatně? je to prostě tak...

11 Kerria Kerria | Web | 16. února 2011 v 20:08 | Reagovat

[8]: Ano, všichni to víme, až na politiky jak naše tak ty euro. Bohužel my řadoví občané s tím nic nenaděláme, takže si můžeme akorát tak vylívat srdíčka v tématu týdne na blogu.

Myslím, že i kořeny problému jsou celkem známy. Jenže ani to nepomůže k nějakému řešení. Chyba už se stala, teď je potřeba, aby se obě strany s ní naučily žít. Nemůžeš vrátit cikánům jejich vozy a nechat je zase kočovat po Evropě, už jsou jinde, už to neumí.

12 Vendy Vendy | Web | 16. února 2011 v 20:26 | Reagovat

Co je zatím? Závidíme Cikánům, že si žijí, jak chtějí, žijí ze sociálních dávek a my musíme chodit přizpůsobivě denně do práce ..
Editt, a ty se divíš? Ty sociální dávky odněkud jdou, odkud asi? A kde se vlastně berou? Ony samy nerostou. Berou se z nějakých peněz. Z jakých asi? Z peněz těch, co chodí přizpůsobivě denně do práce.
A ty se divíš, že jsou lidi naštvaní?
Vždyť ty sama odvádíš na tyhle lidi peníze! (A taky na lidi v kriminálech, pravda..., a dalších.)
Dělám na OSVČ a odvádím pojištění. Sociální a zdravotní. Sociální pojištění se rozfrcá právě na tyto různé aktivity. A přestože bylo původně myšleno jako záloha na důchod, až budu v důchodu, neuvidím z nich nic, nebo jen minimum. A půjdu asi žrát trávu. Kdežto oni budou pobírat stále své sociální dávky.
Já se s tebou nechci přít. Ber to jen jako názor a pohled někoho. Píšeš, že jsou lidi ukřivdění. Divíš se, že jsou? Píšeš, že se lidi ohánějí bytama, které kdysi Romové dostali a které si vybydleli. (Já je tam necpala, to ti můžu odpovědně říct). Ale není to dost velký důvod? Vím, co mi to dalo za práci a za potíže sehnat a koupit domek a kolik let jsem musela splácet půjčku (a to byl se solidní cenou). A všechny opravy a úpravy na vlastní náklady. Divíš se, že mě tohle štve? Že si někdo přijde k bytu za nic a když ho zničí, ještě ho politují a dostane náhradní?
Chápu, že mají svůj životní názor a svou integritu. Ale když někde žiješ, snažíš se žít tak, jako ostatní lidi v té zemi. Nebo ne? Říká se jim nepřizpůsobiví - a to se máme přizpůsobit my jim? Žít stejně? Hurá, všichni se vykašlem na práci, nakradem si v obchodech a budem sedět na zápraží, zpívat a cpát se. Taky si zatančíme.
Za čtrnáct dní zjistíme, že není co krást v obchodech, co jíst, ani co pít. Protože nikdo nebude chodit do práce a péct rohlíky a vařit obědy. Pak nám nepomůžou ani sociální dávky.
Tohle jsem napsala jako extrém, protože tohle už mi vážně vadí.
Na postižené lidi se vždycky budou lidi dívat divně. Protože sami neví, jak se mají zachovat. Tvářit se normálně, nebo být soucitní? Ale nikdo nečeká od postižených lidí, že tě oberou na ulici nebo v šalině o peněženku, mobil, případně celou kabelku.
Editt, nediv se, že jsou lidi otrávení. Tady skutečný rasismus není, tomu opravdu věřím (mimo pár extrémistů, kteří zakládají cíleně zaměřené skupiny). Normální člověk nikoho nenapadá. Ale je naštvaný, když vidí tady to všechno.
A můžeš namítnout, že kradou nejen Romové. Ano, máš pravdu. Třeba ve vládě, co tam máme zlodějů! A ti jedou ve velkým stylu!  A myslíš, že to nikoho neštve, že na ně nikdo nenadává? Jenže, nelze s tím nic dělat. Stejně jako s romským problémem.
Tohle ber jen jako můj názor. Není to žádný útok tvému přesvědčení. Zkus to vzít jako jiný úhel pohledu...
P.S. s nápisem tvého článku souhlasím, protože to je bohužel pravda. Ale zase - zavinilo to pár nenažraných jedinců. Vychcánků, kteří si mysleli, že si toho nikdo nevšimne.
Asi jsi chtěla říct, že kradou všichni, bílí jako černí nebo olivově stříbrní.

13 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 16. února 2011 v 20:39 | Reagovat

[12]: Lépe bych to nenapsal! Jen tolik, že já nesouhlasím ani s tím nadpisem. Pro většinu lidí na západ od nás jsme neznámí a mnozí si myslí, že naším hlavním městem je Budapešť. Pro východní národy jsme vysněnou zemí s blahobytem, kulturou a dobře placenou prací.

14 Malkiel Malkiel | Web | 16. února 2011 v 20:55 | Reagovat

[7]: Mám tomu rozumět tak, že když budu psát podle tvých představ, tak ze mně nebudeš ve svých článcích dělat blbce? Ó jak šlechetné a vyspělé.
Děkuji za nabídku, ale myslím, že budu i nadále psát dle svých vlastních představ, neboť mi to umožňuje svoboda uvažování i vyjadřování jednotlivce. Můžeš nebo nemusíš to číst, může nebo nemusí se ti to líbit. Toť vše. ;-)

15 Eva Eva | Web | 16. února 2011 v 21:10 | Reagovat

Když už jsme u toho, že si o nás cizinci myslí, že jsme zloději a smraďoši, asi na tom něco pravdy je. Krádeže jsou u nás velmi časté a přeprava hromadnou dopravou v létě občas také moc nevoní. Ráda a často cestuji. Zatím mě nikde v zahraničí neokradli ani mne neovanul nelibý zápach. Občas se někde vyskytl nějaký bezdomovec, narkomant nebo potulný prodejce, ale nikdy neobtěžovali a o agresi se také nedá mluvit. Pravý opak vidím v Čechách.

16 Eva Eva | Web | 16. února 2011 v 21:14 | Reagovat

Nazýváte sebe a své okolí spodinou, znamená to tedy, že se jí opravdu cítíte být? Já Vám to vyvracet nebudu. Každý nechť se cítí jak chce, pěkná vizitka to však není, neboť jako se spodinou s Vámi budou také jednat.

17 Malkiel Malkiel | Web | 16. února 2011 v 21:53 | Reagovat

[15]: Už si ani netroufám naznačit, kdo tady vyniká v kapsářské zručnosti a okrádání cizinců, abych nebyl opět označen za demagoga a rasistu. Jenže cizinec mezi tím nedělá rozdíl, prostě byl v Česku okraden Čechy.

18 VelííQ VelííQ | Web | 16. února 2011 v 21:56 | Reagovat

Nesouhlasím s tím, že by bílí neměli vychovávat Romské a cizokrajné děti. Můj kamarád je Rom a adoptovaný a nevím, jak by to s ním dopadlo, kdyby si ho nechala jeho vlastní matka. Je to skvělý kluk a řekla bych, že to je díky jeho nynější rodině.

19 edithhola edithhola | E-mail | Web | 16. února 2011 v 22:33 | Reagovat

[14]: Jestli jsem ti nějak svým článkem ublížila, nebylo to mým úmyslem. Píšu články jako bych dělala seminárku. Ten a ten napsal k tomu to a to a způsobí to tohle. Je to můj názor, co tím způsobuješ. Nenapsala jsem, že Ty jsi to a to. Napsala jsem že občas tvé články jsou takové a makové. Nehodnotila jsem tebe jako člověka, ale určité články. A že máš rád hádavé diskuse nebo dokonce že je vyvoláváš to jsi napsal jednou ty sám.

20 edithhola edithhola | E-mail | Web | 16. února 2011 v 22:34 | Reagovat

[16]: Ne hlásím se k trochu vyšší střední vrstvě :-) s maniakálním altruismuem :-)

21 edithhola edithhola | E-mail | Web | 16. února 2011 v 22:39 | Reagovat

[12]: Vendy, mně po odchodu z nevlastní rodiny také nikdo nedal žádné bydlení, žádné úspory. Nic. Žila jsem po podnájmech a drahých pronájmech. Moc mi na pražský život z vysokých cen pronájmů nezbývalo. Na důchod trochu spoříme a možná fakt už budeme ty, co na ně nic nezbyde. Kdo ví. Já nezávidím byty na příděl. Ani dávky z mé kapsy. 15 let jsme pracovala. Teď tedy na MD mám taky dávku. Neříkám, že vláda krade. Nechci zpátky komunistické výdobytky jak někteří říkají, že chtějí.
Z bludného kruhu se vždy vychází tím, že složím zbraně. Naslouchám sobě i druhému a činíme společně kompromisy. Hezky to zní, ale je to to nejtěžší.

22 Mami Mami | Web | 17. února 2011 v 0:53 | Reagovat

Milí dospělí, koukám, že dospělácké téma týdne vás rozvášnilo více, než je zdrávo, proto vám všem doporučuji relaxační aromakoupel nebo návštěvu plaveckého bazénu v kombinaci s parní kabinkou. Dnes jsem v rytmu plaveckého tempa také nalezla uklidnění, poté, co mi můj zaměsnavatel oznámil, že asi přijdu o místo. Diskriminaci žen po mateřské dovolené tzv. postmaternismus si také dovolím připomenout. Podle našich zaměstnavatelů jsme vlastně k ničemu, protože všechno, co bylo před naším odchodem na mateřskou již neplatí, vše je nové a proškolovat nás na nové se nevyplatí, jelikož jsme už navždy bez časové flexibility a neochoty dýchat pro firmu 24h denně.

23 Malkiel Malkiel | Web | 17. února 2011 v 1:51 | Reagovat

[19]: [19]: Mně osočuješ z demagogie a přitom celý tvůj článek je silně tendenční a demagogie z něj jen teče. Cituji tebe:  "V médiích se občas objeví zprávy, že byli napadeni třeba i nějací vědci, lékaři s tmavší pletí při krátkém pobytu u nás. Nojo, úžasní nerasističtí Češi je přepadli a zmlátili jen tak". Takže je podle tebe přepadlo devět a půl milionu Čechů? Ne přepadlo je pár blbých holých lebek. Ani už se nepamatuju, kdy jsem takovou zprávu četl nebo viděl v televizi. A nepochybuji o tom, že by si naše multikulti média na takové informaci zgustla, kdyby k něčemu takovému došlo
Chudáček Španěl byl dokonce několikrát přepaden jen proto, že si ho spletli s Cikánem. To má ale neuvěřitelnou smůlu, protože můj syn vypadá po svém maďarském dědkovi jako Cikán, ale přepaden nebyl nikdy a žije tady od narození.
Jenže v Janově, v Krnově, v Broumově, v Novém Bydžově, v Ústí nad Labem, v Mostě, v Chomutově, v Teplicích, v Ostravě a na mnoha dalších místech republiky, kde tato ukřivděná menšina dělá lidem ze života peklo, kde rodiče musí své děti doprovázet do školy, aby nebyli po cestě přepadeni a okradeni cikánskými výrostky, tam to není občas, tam je to 24 hodin denně, 365 dní v roce. Howgh, domluvil jsem.

24 edithhola edithhola | E-mail | Web | 17. února 2011 v 8:45 | Reagovat

[23]: Vidíš, jak je to citlivé téma? Rozhádáme se i my dva ... Ano, mohla jsem těch případů vypsat víc. Jenže mně připadá opravdu hrozně zbytečné vypisovat všechny konkrétní špatné skutky bílých i černých .. Vždyť je známe. Mě dopálil tvůj předešlý článek, který byl vystavěn na tom, že nemáme problém s jinými národy, s jinými rasami jenom s Cikány. To je nepravda. Cituji tebe: "Není ani divu, s žádnou jinou národností, národem ani rasou nemají u nás lidé tak zásadní problémy, jako právě s Cikány.Většina lidí nemá žádné problémy s Vietnamci. Jsou vesměs slušní, pracovití a jejich děti patří ve školách k nejlepším žákům.
Lidé nemají problémy s Číňany v mnoha čínských restauracích. Jsou ochotní, úslužní a slušní. Mnohý český personál restaurací by si z nich mohl vzít příklad. V zásadě u nás lidé nemají problém ani s černochy. atd atd ..." Takže to jsem ti ve svém článku chtěla sdělit a proto jsem psala, že já mám zkušenosti jiné. Nadávky proti těmto národům byli na denním pořádku v mém dětství doma i ve škole a to jsme z kraje, kde příliš nebyli nebo jen na určitých místech.
Nejen holé lebky napadají. krom toho jsou výzkumy, že skinheady a jejich filosofii tiše podporuje velká většina národa i policajti... To je také správně? To je ta naše mírumilovná a sametová povaha vůči tmavé pleti nejen cikánské. Možná že tvůj článek bych dnes popsala jako zavádějící a s poloviční pravdou. A tvůj recesivní článek o Murgoších. Proč si na konec napsal, že je to fikce? Manžel říkal, že tohle slovo používali vůči cikánům na Sokolovsku v patnácti letech. Kdyby to napsal Rom, tak je to humor o sobě samém a jeho etniku. Takhle je to posměch vůči jinému etniku.  
Příště použiji třeba věty i jiných blogerů, abys neměl pocit, že jsem hodnotila jen tebe. Např. Tiskař byl také "dobrý" Ale mě jsi vyprovokoval hlavně ty svým tvrzením, že nemáme v zásadě problém s nikým jiným než s Cikány. A o kolektivní vině a tomu, že to člověk nechce přijmou bylo napsáno tolik článků ...
Skládám jakékoliv zbraně vůči tobě, pokud si stále myslíš, že je mám v ruce, ve slovech, v srdci ...

25 Janinka Janinka | Web | 17. února 2011 v 10:12 | Reagovat

Lidi milí zlatí, přeci se nerozhádáte kvůli Tématu Týdne? Není na světě člověk ten, který by se zavděčil a líbil lidem všem. I nejlepší přátelé nemají na svět stejné názory, ale... aby z vás něco ještě zbylo, připadá mi totiž, že se každou chvíli sežerete...

26 Mami Mami | 17. února 2011 v 11:01 | Reagovat

[24]:Ještě než složíš zbraně, tak přijď prosím obhájit ještě jeden názor. Tohle už hoši trochu přepískli.
http://malkiel.blog.cz/1102/jsme-opravdu-rasisti#comment87093883

27 edithhola edithhola | E-mail | Web | 17. února 2011 v 14:13 | Reagovat

[26]: Mami i Kerrio, díky za podporu v komentářích u Malkiela i u mě. Většina mých přátel mi vždycky řekne, proč mrháš časem vysvětlit někomu něco o přijetí jinakosti, o prázdném pekle atd., když to ve svém srdci nechtějí a dokonce se jinakosti bojí, to už jsme dávno vzdali. Mají pravdu.

28 edithhola edithhola | E-mail | Web | 17. února 2011 v 14:15 | Reagovat

[9]: "Děkuji Bohu, že jsem nezdědila rasové předsudky. Že se mě xenofobie příliš netýká. Jinakost miluji a beru si od jiných etnik a kultur isnpiraci."
To patřilo Bohu, ne Tobě :-D

29 wiit wiit | Web | 21. února 2011 v 16:22 | Reagovat

nevím,to jejich sprejování je daleko smradlavější než normální přirozený pach,tak nevím,co na tom sprejování všichni vidí?

30 wedding dresses shop wedding dresses shop | E-mail | Web | 31. října 2012 v 12:33 | Reagovat

Q. What is a computer's favorite dance?
http://www.felldress.org/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama